دستور کار مجلس در هفته جاری؛

حضور 3 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی همراه با بررسی روند اجرای برجام

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس که به دلیل بررسی بودجه 95 در صحن علنی مدتی تشکیل نشده بود، این هفته از سر گرفته می‌شود.

حضور 3 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی همراه با بررسی روند اجرای برجامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته بعد از حدود یک ماه تشکیل جلسه خواهند داد. دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری به شرح زیر است:

نوبخت به کمیسیون اصل 90 می‌رود

اعضای کمیسیون اصل نود، روز یکشنبه نشستی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواهند داشت و  پیرامون مطالبات زراعی چغندرکاران استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه قند یاسوج بحث خواهند کرد.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه نشستی با معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونانش پیرامون تاخیر در پاسخگویی به مکاتبات کمیسیون، پرونده‌ها و سایر مسائل مطروحه برگزار خواهند کرد.

فانی و فرهادی، میهمان کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز یکشنبه با دعوت از وزیر آموزش و پرورش و معاونانش و همچنین رئیس دانشگاه فرهنگیان، پیرامون ارائه برنامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بحث و گفتگو می‌کنند.

ضمن اینکه اعضای کمیسیون مذکور در همین روز، بررسی طرح استفساریه بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری را نیز در دستور کار دارند.

اعضای کمیسیون آموزش در روز دوشنبه، از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونانش و همچنین رئیس دانشگاه پیام نور جهت ارائه برنامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دعوت به عمل می‌آورند.

نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیر کار 

اعضای کمیسیون اجتماعی؛ روز یک‌شنبه لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری (اعاده شده از شورای نگهبان) و طرح احیای سازمان ملی جوانان را بررسی می‌کنند.

در روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مزبور نشست مشترکی با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهند کرد.

بررسی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی 

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ روز یک‌شنبه ضمن بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و عملکرد سهام عدالت، به لایحه موافقت نامه بین ایران و پادشاهی مغرب به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد را نیز رسیدگی می‌کنند. 

اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه هم علاوه بر بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند، به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز رسیدگی می‌کنند.
 
روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه بررسی لایحه موافقت نامه تحدید حدود مرز دریایی دریای عمان بین دولت ایران و دولت سلطنت عمان (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار دارند.

روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مذکور روند اجرای برجام بر اساس قانون اقدام  متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی می‌کنند.

استماع گزارش ظرفیت سدهای کشور در کمیسیون انرژی

روز یک‌شنبه در کمیسیون انرژی، گزارش مسئولان وزارت نیرو از آخرین وضعیت نزولات آسمانی و ظرفیت سدهای کشور استماع می‌شود.

ضمن اینکه اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه بررسی لایحه موافقت نامه بین دولت ایران و دولت جمهوری قربس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف را در دستور کار دارند.

بررسی برداشت 2 میلیارد دلاری اموال کشورمان در کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ روز یکشنبه از مسئولین ذیربط جهت ارائه گزارش مربوط به برداشت 2 میلیارد دلار از دارایی‌های خارجی ایران توسط آمریکا، دعوت می‌کنند.

ضمن اینکه اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه عملکرد مالی و وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌های اعتبارات بودجه سال 1394 کل کشور را بررسی می‌کنند.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ روز یک‌شنبه بررسی طرح اصلاح بند 9 ماده 55 قانون شهرداری‌ها را در دستور کار دارند.

ضمن اینکه روز دوشنبه اعضای کمیسیون مزبور طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی می‌کنند.

در کمیسیون صنایع، طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در فضای مجازی بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ روز یک‌شنبه بررسی لایحه عضویت دولت ایران در مشارکت (کنسرسیوم) زیرساخت کلید عمومی آسیا و طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارند.

بازدید اعضای کمیسیون عمران از پروژه احداث آزاد راه تهران شمال 

اعضای کمیسیون عمران؛ روز دوشنبه ضمن بررسی آخرین وضعیت مدیریت حوادث غیر مترقبه و بازسازی و جبران خسارت، از پروژه احداث آزاد راه تهران شمال بازدید می‌کنند.

تشریح برنامه‌های نیرو انتظامی در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ روز یک‌شنبه گزارش نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1395 کل کشور و روز دوشنبه هم برنامه‌های نیرو انتظامی جهت مقابله با آسیب‌ها و هنجارهای اجتماعی را استماع می‌کنند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضایی 

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛ روز یک‌شنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین ایران و جمهوری ارمنستان را در دستور کار دارند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه نیز طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار