ستان سیستان وبلوچستان با داشتن بیش از 650نفر بیمار هموفیلی در سطح استان بیشترین تعداد این بیماری را در سطح استان داراست.

مدیر کانون همو فیلی استان در این همایش گفت :هدف از برپایی این همایش اطلاع رسانی در باره بیماری همو فیلی وتلاش برای پیشگیری از تولد کودکان مبتلا به این بیماری است.

خانم سلمانیان افزود :کانون هموفیلی استان انجمن خیریه ای است که به ارایه خدمات رفاهی، اجتماعی ،اقتصادی و حقوق مدنی بیماران هموفیلی است.

وی تصری کرد:بیماران هموفیلی به دلیل خون ریزی های مکرر نیاز به راه اندازی یک مرکز درمانی تخصصی با تمام امکانات دارنددراستان دارند که در هرساعتی از شبانه روز خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش گفت: در استان بیش از 650نفر بیمار هموفیلی به مرحله تشخیص قطعی رسیده اندودر حوزه های زاهدان ،خاش،سراوان،چابهاروکنارک ساکن هستند.

دکترمیری افزود:دراستان ما با توجه به اینکه بزرگترین جمعیت بیمار مبتلا به هموفیلی را داراست پیشگیری ازتولد بیماران مبتلا و تشخیص به موقع است.

رییس کانون خموفیلی ایران نیز در این همایش ضمن تاکید بربالا رفتن امید به درمان در بین بیماران هموفیلی گفت : ژن درمانی برای درمان قطعی بیماران کشف شده است .

قویدل افزود:ژن درمانی به مرحله ازمایش انسانی رسیده است واز ایران نیز دو نفر از بیماران هموفیلی برای انجام این ازمایش داوطلب شده اند که نتیجه این ازمایش بر روی انها تا این لحظه ثمربخش بوده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.