ارومیه؛

فعالیت ٨٣۶ صندوق اخذ رای در ٣ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی

مرحله دوم انتخابات مجلس دهم همزمان با ٢٠ استان کشور، ساعت ٨ صبح امروز در ٣ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به گفته رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی واجدان شرایط رای در ٣ حوزه انتخابیه ارومیه، سلماس و میاندوآب - شاهین‌دژ و تکاب یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر است که برای انتخاب ۵ نماینده از میان ١٠ داوطلب به پای صندوق های رای می‌روند.

رادفر افزود: برای این ٣ حوزه انتخابیه ٨٣۶ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است که ۵١٩ صندوق ثابت و ٣١۷ صندوق سیار را شامل می‌شود. برای حوزه انتخابیه ارومیه ۴٠۷ صندوق رای، حوزه انتخابیه سلماس ١٣٣ صندوق و حوزه انتخابیه میاندوآب - شاهین‌دژ و تکاب ٢٩۶ صندوق رای اختصاص یافته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: حدود ٢٠ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی و امنیتی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و قانونمند مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در استان فعالیت دارند.

استان آذربایجان غربی با ٩ حوزه انتخابیه، دارای ١٢ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و علاوه بر آن ١ کرسی نیز از آن اقلیت‌های دینی است. تکلیف هفت نماینده ٩ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی در دور نخست مشخص شده و انتخاب پنج نماینده دیگر در دور دوم در سه حوزه انتخابیه ارومیه (دو نماینده)، سلماس (یک نماینده) و میاندوآب - شاهین‌دژ و تکاب (دو نماینده) امروز دهم ادیبهشت ماه انجام می‌شود.

گفتنی است شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان‌های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.