مشاور نخست وزیر پاکستان گفت که استقرار صلح و ثبات در افغانستان نه تنها به نفغ خود این کشور، بلکه کاملاً به نفع پاکستان و تمام منطقه است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سرتاج عزیز در سخنرانی خود در پنجمین نشست تعامل و اقدامات اعتمادساز آسیا (سیکا) که به میزبانی پکن درحال برگزاری است، تأکید کرد که استقرار صلح در افغانستان موجب خواهد شد تا میلیون‌ها آواره افغان که طی بیش از سه دهه گذشته در پاکستان اقامت داشته‌اند، به کشور خود بازگردند.

سرتاج عزیز در این سخنرانی دربارهٔ تحولات سوریه و یمن نیز گفت: باید راه حل سیاسی و صلح آمیز برای بحران سوریه و یمن بیابیم. در این زمینه، پاکستان از اقدامات دیپلماتیک تحت رهبری و نظارت سازمان ملل حمایت می‌کند.

وی در خصوص مسئله فلسطین نیز گفت که حل پایدار و عادلانه این مسئله، یک ضرورت انکارناپذیر برای ایجاد صلح فراگیر در خاورمیانه است.

وی افزود: صلح و ثبات پایدار در منطقه جنوب آسیا نیز نیازمند حل مسئله جامو و کشمیر از طریق اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه و احترام گذاشتن به خواست مردم این سرزمین است.

پنجمین اجلاس وزیران امور خارجه تعامل و اقدامات اعتمادساز آسیا (سیکا) با شرکت ۲۶ کشور در شهر پکن گشایش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.