وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت ما سران داعش و راه‌های تأمین مالی این گروه در عراق و سوریه را هدف قرار دادیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور گفت: ما حملات ضد اعضای داعش را در مناطق مختلف گسترش دادیم و عملیات خود را بر سر افعی در عراق و سوریه متمرکز کردیم. ما سران داعش و راه های تامین مالی این گروه در عراق و سوریه را هدف قرار دادیم. بالگردهای آپاچی در اختیار ارتش عراق قرار خواهیم داد تا به آن در نبرد با داعش در موصل کمک کند. نیروهای محلی در عراق مسئول پس گرفتن مناطقی هستند که در کنترل داعش قرار دارد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد عملیات برای پس گرفتن شهر موصل مرکز استان الانبار عراق از گروه تکفیری صهیونیستی داعش در ماه ژوئن آینده آغاز می شود. 

اشتون کارتر درباره تاثیر منفی کاهش بودجه پنتاگون بر روند عملیات در عراق و دیگر مناطق هشدار داد. 

وی افزود: نیروهای عراقی با پوشش هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی موفق شدند اصلی ترین جاده پشتیبانی داعش در شمال موصل را قطع کنند. این نیروها هم اکنون در حال پیشروی برای آغاز محاصره تروریست های داعش در شهر موصل پیش از ماه رمضان هستند. 

کارتر گفت: نیروهای عراقی شرکت کننده در نبرد موصل شامل لشگرهای نظامی از جنوب و نیز نیروهای کردی از شمال این کشور خواهد بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار