ائتلاف بین المللی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد داعش در عراق و سوریه در حال ضعیف شدن است، اما همچنان خطرناک است.

ائتلاف بین المللی: باید تهدید داعش را جدی گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه آمریکا در پایگاه اینترنتی خود بیانیه ائتلاف جهانی به اصطلاح ضد داعش را  در حالی منتشر کرد که در آن با اشاره به تحولات سوریه، عراق و لیبی تاکید شده است گرچه داعش روز به روز بیشتر تضعیف می شود اما همچنان خطرناک است و  باید تهدید آنرا را جدی گرفت.

در این بیانیه آمده است: گروه کوچک ائتلاف جهانی ضد داعش به منظور اصلاح و هماهنگ سازی تلاش هایش در عراق و سوریه و همچنین تقویت اراده خود برای دفاع از مردم و سرزمین های مادریشان در برابر فعالیت های تروریستی داعش در کویت نشستی برگزار کرد. 

در این بیانیه از تحرکاتی که در ماه های اخیر برضد داعش در عراق و سوریه ایجاد شده است، استقبال و تاکید شد داعش همچنان سرزمین های بیشتر و کنترل مسیرها و منابع راهبردی بیشتری را از دست می دهد. 

ائتلافبه اصطلاح ضد داعش تاکید کرد این گروه تروریستی به شیوه های دیگر نیز همچنان تضعیف می شود. داعش تعداد زیادی از سران و جنگجویان خود را از دست داده است. در پی حملات ائتلاف تولید نفت داعش تا 30 درصد کاهش یافته و میلیون ها دلار از دارایی های ذخیره آن در گاوصندوق های بانک و دیگر مکان ها نابود شده است.

 به همین دلیل داعش بیش از پیش به درآمدهای مالیاتی متکی شده و به اجاره دادن یا فروش اموال مصادره ای می پردازد. حقوق اعضا نیز در برخی از مناطق تا نصف کاهش یافته و در نتیجه تعداد نیروهای فراری با رشد مواجه بوده است.  

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است اقدامات این گروه ضد داعش تنها به فعالیت های نظامی محدود نشده است و آنها به حمایت از برنامه های امنیتی و ایجاد ثبات در مناطقی که از دست داعش آزاد شده اند نیز می پردازند. پاک سازی مناطق از مواد منفجره و آموزش نیروهای پلیس به منظور تامین امنیت جوامع محلی از جمله این اقدامات هستند.  

گروه کوچک ائتلاف جهانی ضد داعش ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش بحران انسانی ناشی از درگیری ها در عراق و سوریه از کشورها خواسته است هرچه سریعتر تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند. 

این گروه در ادامه با اشاره به حملات اخیر در تونس، فرانسه، عربستان سعودی، ترکیه و بلژیک تاکید کرده است، گرچه داعش روز به روز بیشتر تضعیف می شود، اما همچنان خطرناک است. از این رو باید تهدید داعش را جدی گرفت و به این درک رسید که شکست دادن نهایی داعش نیازمند تلاشی سخت و طولانی مدت است.

آنها در ادامه حمایت خود را از تلاش های بین المللی و موسساتی که به منظور مقابله با سفر نیروهای داعش و تروریست های خارجی، کمک های مالی به تروریست ها و تجارت های غیرقانونی فعالیت می کنند، اعلام و تاکید کردند به همکاری در زمینه ردگیری، نظارت و جلوگیری از سفر تروریست های خارجی ادامه خواهند داد. 

در این بیانیه تاکید شده است  حمایت این گروه از عراق فراتر از نیازهای امنیتی این کشور است. این گروه از دولت عراق برای اجرای اصلاحات و گفتگوی جامع به منظور دستیابی به سازش ملی حمایت می کند.  
 
آنها اقدامات انجام شده در لیبی و روی کار آمدن دولت توافق ملی را ارج نهادند و آمادگی خود را برای کمک به این دولت اعلام کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار