کاهش دستوری نرخ سود بانکی سوداگری در بازار را رقم زد

کارشناس اقتصادی گفت: سپرده گذاران با کاهش نرخ سود بانکی منابع خود را به سمت و سوی سایر بازارها هدایت خواهند کرد که این امر سودا گری را در بازار رواج می دهد.

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: نرخ تورم و سود بانکی از جمله متغیر های کلان اقتصادی است و به همین خاطر می توان رابطه ای مستقیم برای آنها تعریف کرد.

وی با اشاره به دلایل سپرده گذاری افراد در بانک ها و موسسات مالی گفت: در واقع افراد برای حفظ و جلوگیری از کاهش ارزش پول، نزد موسسات مالی و بانک ها سپرده گذاری می کنند و طبیعی است هنگامی که نرخ بهره بیش از تورم است میزان سپرده گذاری افزایش یابد.

حق شناس در ادامه بیان کرد: اگر نرخ سود بانکی به صورت دستوری کمتر از نرخ تورم باشد، تمایل افراد به سپرده گذاری کم خواهد شد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش دستوری نرخ سود بانکی افزود: سپرده گذاران با کاهش نرخ سود بانکی منابع خود را به سمت و سوی سایر بازارها اعم از بورس، طلا،ارز و خرید و فروش مسکن و زمین هدایت خواهد کرد و گفتنی است که اگر در بدون برنامه و هدف مشخص سپرده های نقدی هدایت شود، سودا گری در بازار به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، سود ، بانک ، بازار ، سپرده ، موسسات ، ارزش ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
همه ملت پولشان راازبانک خارج نمیکنندوبخشی این کارراخواهنددرواقع افرادپرریسک این اقدام راانجام میدهند،اگردورکاهش نرخ سودبانکی راخط قرمزبکشیم ان دنیابایدجواب خداوپیغمبررابدهیم که باوجودنرخ تورم پایین چگونه به رباتن دادیم.مگراینگه تولیدداخل راکمک کنیم ازنظرمالی جهت تامین معیشت داخل کشوردرزمان تحریم وکالای پرخرج واردنکنیم دلیل اصلی ان اینست که بانک مرکزی ایران وبیت المال محدودیت ارزی داردیعنی ارزخارجی نامحدودنداریم که بخواهیم سیگاروموادارایشی وپورشه واردکنیم زیرادرمکانیزم واردات ریال گرفته وارزخارجی اختصاص داده میشودبه واردکننده کالاکه درحال حاضرواردات پورشه وسیگاربیشترین ارزخارجی رادرازای ریال بخوداختصاص داده که باعث میشودکالاهای مهمترهمچون داروی بیماران خاص سهم کمتری ازارزخارجی رادرازای ریال بخوداختصاص دهندالبته درمخارج ارزی کشورتعدادخودروشایدکم باشدولی ارزبری ان بالاترازیک دستگاه موردنیازبیماران اعصابوکلیوی هست،این هاهمه مهم هستندولی گوش کسی بدهکارنیست
آخرین اخبار