ادعای ووکس: رویکرد کلینتون در سیاست خارجی از دیگر نامزدها صلح طلبانه‌تر است

پایگاه اینترنتی ووکس مدعی شد سیاست خارجی "هیلاری کلینتون" از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، صلح‌جویانه‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ووکس در پایگاه اینترنتی خود نوشت: "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمتر از سه نامزد جمهوری‌خواه و "برنی سندرز،" دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست های جنگ طلبانه دارد.
این مطلب را گلوبال زیرو [Global Zero]، گروه غیرانتفاعی غیر حزبی پس از مقایسه سیاست های پنج نامزد باقی مانده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است.  

گلوبال زیرو پس از بررسی دیدگاه های نامزدهای انتخابات در موضوعات مختلف سیاسی به این نتیجه رسیده است که کلینتون کمتر از همه دیدگاه های جنگ طلبانه دارد. وی از توافق هسته ای ایران حمایت می کند، توافقی که همه جمهوری خواهان با آن مخالفند. کلینتون حامی استفاده از دیپلماسی برای حل بحران هسته ای کره شمالی است درحالی که "جان کیسیک" تنها نامزد جمهوری خواهی است که در این زمینه با وی هم عقیده است. کلینتون موافق گفتگو با روسیه به منظور کاهش سلاح های هسته ای است، موضوعی که هیچ جمهوری خواهی با آن موافق نیست.  

درباره این چالش های ژئوپلیتیکی مهم که شامل برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی می شود و به نظر می رسد جزء معدود بحران هایی باشند که احتمال دارد به نحوی باور نکردنی آمریکا را به سمت جنگ سوق دهند، کلینتون به نظر صلح طلب تر از سه نامزد جمهوریخواه می رسد. 

نویسنده با بیان این که دیدگاهی هم وجود دارد که هیلاری کلینتون را جنگ طلب توصیف می کند، افزوده است بررسی سیاست های خارجی کلینتون در موضوعات مختلف حاکی از آن است که وی به طور استثنایی درباره محاسن و ظرفیت تعامل آمریکا با جهان خوش بین است. درحقیقت وی بیش از دیگر نامزدها به قدرت آمریکا ایمان دارد.
 
اما سیاست ها و عملکرد گذشته کلینتون حاکی از آن است که دیدگاه وی درباره قدرت هم شامل نیروی نظامی و هم دیپلماسی می شود در نتیجه درحالی که می خواهد در زمینه امور خارجی تاثیرگذار باشد، احتمالا ترجیح می دهد این کار را به شیوه ای صلح آمیز انجام دهد.
با بررسی عملکرد کلینتون در گذشته وی به نظر جنگ طلب تر می رسد. وی تاکنون بیشتر از هر نامزد دیگری سابقه حمایت یا مشارکت در مداخله های نظامی را داشته است؛ اما وی در حمایت از یا مشارکت در تلاش های دیپلماتیک به منظور جلوگیری از یا کاهش درگیری ها هم سابقه زیادی دارد و این به دلیل سابقه طولانی کلینتون در زمینه سیاست است، از این رو مقایسه وی با دیگر نامزدها کمی دشوار به نظر می رسد.   

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، این کلینتون بود که در سال 2012 باب مذاکرات هسته ای با ایران را باز کرد. اکنون هم همچنان از توافق هسته ای ایران حمایت می کند. 

درباره روسیه هم باوجود آنکه با اعمال فشار بیشتر بر "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، موافق است؛ اما از به کار گیری دیپلماسی با روسیه بر سر مسائل هسته ای حمایت می کند. درباره برنامه هسته ای کره شمالی هم کلینتون به کارگیری دیپلماسی را به استفاده از زور ترجیح می دهد. اما نامزدهای جمهوریخواه بر مقابله تندروانه با تمام این کشورها تاکید دارند.

با توجه به این که احتمالا ایران، کره شمالی، روسیه و چین کشورهای هستند که در چهار سال آینده آمریکا را به چالش می کشند، اینکه سیاست های کلینتون در برابر این کشورها تا این حد صلح طلبانه است، اهمیت زیادی دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار