شرکت سرمايه گذار هندی کمتراز يک ماه ديگر برای بررسی مسائل فنی پروژه راه آهن چابهار- زاهدان-بيرجند وارد ايران می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بيرجند؛ سفیر هند  در پارک علم وفناوری خراسان جنوبی گفت:استان خراسان جنوبی استانی با ظرفیت‌های اقتصادی بسیار است که سومین نقطه ارتباطی با کشور افغانستان را دارد.

سائوراب کومار بابیان اینکه کشور ایران و هند رابطه دیرینه و باسابقه‌ای را دارند افزود: مرکز علمی هند و ايران درکميسيون مشترک ايران بايد تعاملات دو طرفه باشد تا پروژه ها عملياتی شود.

وی با اشاره به  اینکه یکی از زمینه‌های مهم بین دو کشور ایران و هند موضوع افغانستان است گفت: در این زمینه بندر چابهار می‌تواند نقش مؤثری را در توسعه و امنیت کشور افغانستان ایفا کند.

سفیر هند بابیان اینکه سال گذشته کمیسیون مشترک بین ایران و هند برگزار شد گفت: موضوعات همکاری فی‌ مابین دو کشور به‌ویژه درزمینهٔ راه‌آهن در این کمیسیون مطرح و بررسی شد.

سائوراب کومارگفت: همکاری‌های معدنی و صنعتی و به‌ویژه ارتباط گیاهان دارویی بین استان خراسان جنوبي  و کشور هند ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سفیر هند با بيان اينکه مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی در هند است، افزود: گردشگران ایرانی به‌ویژه گردشگران خراسان جنوبی می‌توانند از این محل دیدن کنند که می‌تواند زمینه مناسبی را برای همکاری دو کشور در حوزه گردشگری داشته باشد.

وي گفت: دانشگاه اولين حلقه وصل دانش بومی وخارجی دانشجويان است  که بايد دراين زمينه سرمايه گذاری  ازآن بهره وری شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.