مقام های ارشد امنیتی افغانستان و روسیه روی ایجاد یک کمیته مشترک برای مبارزه با تروریسم به توافق رسیده‌اند.

کابل و مسکو، روی ایجاد کمیته مشترک مبارزه با تروریزم توافق کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقام های امنیتی افغانستان و روسیه در حاشیه نشست بین المللی امنیتی که در مسکو برگزار شده با یکدیگر دیدار و روی مسائل امنیتی افغانستان و تهدیدات روز افزون تروریسم در منطقه گفتگو کردند.
در این گفتگو روسیه و افغانستان توافق کرده‌اند تا یک کمیته را برای همکاری های نظامی ایجاد کنند تا در نتیجه آن مبارزه بین المللی با تروریسم افزایش یابد.
در دیداری که سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه با معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع روسیه در مسکو داشته دو طرف یکبار دیگر تروریسم را یک تهدید جدی برای منطقه و جهان خوانده‎اند.
وزیر دفاع روسیه در این دیدار همچنین اعلام کرد که سطح همکاری بین وزارت دفاع روسیه و افغانستان به ‌طور قابل توجهی رشد کرده و دو کشور روابط اساسی را از سر گرفته‌ اند.
وی اظهار داشت: " خوشحالم که سطح همکاریها بین وزارت دفاع روسیه و افغانستان در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است".
آقای استانکزی نیز در این دیدار گفته است که گسترش ارتباط نظامی افغانستان با روسیه در سطح منطقه و جهان برای کشور بسیار باارزش است.
گفتنی است که معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و حامد کرزی رییس‌ جمهور پیشین کشور، با تعدادی از همراهانش در نشست دو روزه امنیت جهانی در مسکو شرکت کرده‌ اند.
کریم خرم، صادق مدبر، رنگین دادفر اسپنتا، و ضرار احمد عثمانی مقامات سابق کابینه آقای کرزی نیز در این نشست حضور دارند.

گفتنی است که پنجمین نشست بین المللی امنیت در مسکو برگزار شده و نمایندگان بیش از هفتاد کشور در این نشست شرکت کرده‎اند.
گفته می شود که این نشست بین المللی امنیتی امسال بر مبارزه در برابر وحشت‎افکنی به ویژه رشد افراطیت در آسیای مرکزی متمرکز می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.