در 5 سال گذشته حدود هزار کارآموز پناهنده افغانی در کرمان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

بازدید هیات دیپلماتیک سازمان ملل از آموزشگاه فنی حرفه ای کرمان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان در بازدید هیات کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از کارگاههای این اداره کل اعلام کرد. 

محمدرضا جهانگیری گفت این اداره کل در 3 بخش کشاورزی، صنعت و خدمات دانش آموزان افغان را آموزش می دهد و در 5 سال گذشته 994 نفر در 10 حرفه ، مهارتهای لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان افزود در این دوره ها سعی شده است آموزش ها بر اساس نیاز کار کشور افغانستان داده شود و گواهی نامه های پایان دوره هم اعتبار بین المللی دارد. جهانگیری همچنین گفت رهگیریهای شغلی نشان می دهد 95 درصد اتباع افغانی که در کرمان مهارت آموخته اند در ایران و افغانستان مشغول کار هستند.

در این دیدار هیات اعزامی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از کارگاههای مختلف آموزش فنی و حرفه ای کرمان که در آنها به اتباع افغانی آموزش داده میشود دیدن و از خدمات ارائه شده تقدیر کردند.

هیات کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به همراه هیاتی دیپلماتیک از نمایندگان 11 کشور و چند نهاد بین المللی برای بررسی خدمات عرضه شده به پناهندگان خارجی در ایران، به استان کرمان سفر کرده است .

اعضای این هیات در ادامه بازدید خود از امکانات فراهم شده برای پناهندگان افغانی در ایران امروز از مدرسه پسرانه بعثت در کرمان بازدید کردند واز نزدیک درجریان خدمات آموزشی ارائه شده به دانش آموزان افغان قرار گرفتند.درحاشیه این بازدید دانش آموزان افغان چند برنامه فرهنگی اجرا کردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.