داوود اوغلو: قانون اساسی جدید ترکیه بر مبنای سکولاریسم باقی خواهد ماند

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد مبنای قانون اساسی جدید اين كشور همچنان سکولاریسم خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "احمد داوود اوغلو،" نخست وزیر ترکیه در پاسخ به اظهارات رئیس پارلمان این کشور در خصوص دعوت به قانون اساسی دینی اعلام کرد قانون اساسی جدید ترکیه بر مبنای سکولاریسم باقی خواهد ماند.

داوود اوغلو روز چهارشنبه در سخنانی در برابر اعضای حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم در پارلمان) گفت: قانون اساسی جدیدی که در حال کار بر روی آن هستیم، مشتمل بر اصول سکولاریسم به عنوان اصلی که تضمین کننده آزادی دینی و عقیده افراد است خواهد بود و فاصله یکسانی با تمامی گروه های دینی اتخاذ خواهد کرد.

"اسماعیل کهرمان،" رئیس پارلمان ترکیه این هفته اعلام کرده بود این کشور به دلیل آن که بیشتر ساکنانش مسلمان هستند، نیازمند قانون اساسی مبتنی بر دین است. وی پس از این اظهارات اعلام کرد سخنان وی عقاید شخصی اش بوده است.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
کدوم ازادی دینی وسیاسی وقتی اردوغان به داعش سلاح میده و دو خبرنگار به دلیل پوشش خبری مخفیانه ان دوسال بدون رای دادگاه در زندان هستند یا وقتی اول دوران امپراطوریش مخالفان را به طور گسترده زندانی میکند و...
ایا باز دم از سکولاریسم منطقی به نظر میرسد؟ایا اردوغان وحجاب همسرش پوششی برا فریب مردم نیست؟ایا اردوغان که خود را فردی مسلمان میپندارد نباید با وجود مخالفت مردم وحتی ریس مجلس کلمه سکولار را حذف کند
اما خلاصه کلامم اردوغان یک فرماسون است که هدفی جز به انحطاط کشیدن اسلام ندارد
آخرین اخبار