مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ارائه خدمات مشاوره در زنجان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : همه ساله در هفته نخست اردیبهشت ماه آموزش و پرورش استان زنجان اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف با هدف معرفی مشاغل و استعدادهای استان به دانش‌آموزان و اولیا می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع همزمان با هفته مشاغل در نواحی آموزشی استان عنوان کرد: این اقدام با هدف هدایت درست دانش‌آموزان به سمت مشاغل و رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه هدایت‌های تحصیلی و شغلی در مدارس و توسط مربیان و مشاوران در طول سال انجام می‌شود، افزود: این هفته نیز فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و حرفه‌های مختلف است.

تمجیدی با اشاره به برپایی نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در استان زنجان در محل کارخانه کبریت از استقبال خوب اولیا، دانش‌آموزان و مربیان از این نمایشگاه خبر داد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای در مدارس شهر استان زنجان تصریح کرد: براساس نرم کشوری به ازای هر 15 نفر یک ساعت مشاوره باید به دانش‌آموزان ارائه شود.

تمجیدی با بیان اینکه این آمار با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، افزود: با وجود این مشاوران در مدارس تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب انجام می‌دهند.

وی میزان ارائه خدمات مشاوره‌ای در کشور را در مقایسه با آمار جهانی کم خواند و گفت: این موضوع تلاش بیشتر مشاوران را در مدارس مطالبه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: استان زنجان در زمینه ارائه خدمات مشاوره در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: مشاوره ، مدارس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.