فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برگزاری دوره دوروزه بازآموزی قوانین بکار گیری اسلحه دراین استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی گفت :طی این دوره آموزشی و با حضور مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور، تمام محیط بانان استان با آخرین قوانین بکارگیری اسلحه در سالن همایش های حفاظت محیط زیست استان آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به ضرورت آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات بکارگیری سلاح توسط محیط بانان در ماموریت های محوله و به منظور تسلط کامل آنان به قوانین حوزه عملیاتی و انتظامی، این دوره آموزشی برگزار شد.

مشاور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور دراین دوره آموزشی ضمن مروری بر ضرورت اطلاع از نکات ایمنی درخصوص استفاده از اسلحه و توجه به صحت و سلامت آن در هنگام تحویل و تحول، اظهار داشت : درصورت عدم رعایت صحیح قانون بکارگیری اسلحه، عواقب ناشی از آن و مسئولیت قضایی آن بر عهده محیط بان خواهد بود و ضروری است محیطبانان حسب ماده 83 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح از هر گونه استفاده غیر مجاز از اسلحه و مهمات تحویلی و حمل آن به خارج از حیطه مأموریت پرهیز کنند.

علی سمیعی همچنین ضمن اشاره به اینکه حسب آئین نامه انضباطی نیروهای مسلح لازم است از حمل آشکار سلاح و تردد غیر ضروری دراماکن عمومی شهر اجتناب شود افزود:محیطبانان لازم است به هنگام حمل اسلحه، حکم معتبر آن را با خود به همراه داشته باشند.

گفتنی است این دوره آموزشی با تأکید بر رعایت مفاد چک لیست آموزشی یگان حفاظت محیط زیست کشور طی دوروز و با حضور قریب 150 محیط بان از سراسر استان امروز درمشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.