پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در سوریه جهت رصد انتقال سلاح

یک نشریه انگلیسی از گشت مستمر جنگنده‌های صهیونیستی در سوریه جهت رصد انتقال سلاح‌های ساخت ایران به مقصد حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه «فلایت گلوبال» مدعی پروازهای شناسایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه جهت رصد انتقال سلاح‌های ساخت ایران به مقصد حزب‌الله لبنان شد.

به نوشته فلایت گلوبال، نیروی هوایی این رژیم از بیم انتقال سلاح از خاک سوریه به حزب الله لبنان حضور مستمری را در قلمروی هوایی سوریه دارد. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «ولادیمیر پوتین» در زمینه عزم تل‌آویو در حمله به هر کاروان حامل سلاح از ایران به لبنان و از طریق سوریه به رایزنی پرداخته بودند.

با این که روسیه از عقب نشینی نیروهای خود از سوریه خبر داده است، اما منابع اسرائیلی از حضور نیروهای نظامی این کشور با سامانه‌های موشکی سطح به هوای فعال مستقر در مواضع خود در سوریه خبر می‌دهند.

روزنامه «یدیعوت‌آحارنوت» نیز جمعه گذشته مدعی شد نیروهای ارتش روسیه حاضر در سوریه دست کم تاکنون دو مرتبه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده‌اند، اقدامی که موجب شد تا نتانیاهو در پی بهبود هماهنگی عملیاتی با مسکو بر آید.

این روزنامه بدون ذکر منبع خبر به تاریخ  و مکان این حادثه یا آسیب دیدگی احتمالی هواپیماهای اسرائیل نیز اشاره‌ای نکرده است.

در همین زمینه نیز شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، یک جنگنده روسی هفته گذشته در نزدیکی سواحل مدیترانه (در قلمروی سوریه) به جنگنده اسرائیل نزدیک شد اما هیچ برخوردی بین دو جنگنده رخ نداد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار