رئيس هيات نظارت بر انتخابات استان لرستان گفت: چهار هزار نفر در اين استان كار نظارت بر برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي را برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ تيمور سپهوند با اشاره به پيش بيني 769شعبه اخذ راي براي انتخابات دور دوم مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: هيات اجرايي و نظارت مجاز به بازنگري در كميت و كيفيت شعبه هاي اخذ رأي بوده و در صورت نياز بر تعداد شعبات اخذ راي افزوده مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه متوليان اصلي انتخابات هيات هاي اجرايي و هيات هاي نظارت هستند بيان كرد: در اطراف خيابان هاي شعب اخذ راي تيم هاي نظارت در نظر گرفته شده تا از تخلفات احتمالي در مورد خريد و فروش راي جلوگيري شود.
رئيس هيات نظارت برانتخابات لرستان افزود: بر اساس قانون انتخابات تمام كساني كه در مرحله اول نتوانستند در انتخابات شركت كنند در هر شهرستان و شعبه اي مي توانند راي بدهند.
وي ياد آورشد: براي كنترل اين مساله شوراي نگهبان تمهيداتي در نظر گرفته و در كنار هيات اجرايي ، سامانه كنترل شناسنامه در شعب اخذ راي مستقر و با كد ملي مشخص مي شود كه فرد در مرحله اول انتخابات شركت كرده و در كدام حوزه انتخابيه شركت كرده است.
در اين مرحله از انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه 10 ارديبهشت برگزار مي شود 902 هزار و 229 نفر در سه حوزه انتخابيه لرستان واجد شرايط شركت در انتخابات هستند.
ميانگين مشاركت مردم در دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي در لرستان 64 درصد بوده است.
استان لرستان داراي 9 كرسي در مجلس شوراي اسلامي كه تكليف چهار كرسي آن در دور اول از انتخابات مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفند ماه مشخص شده است.
انتخابات مرحله دوم از دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي دهم ارديبهشت ماه در استان لرستان برگزار مي شود.
انتهای پیام /ا

 


 

برچسب ها: نظارت ، انتخابات ، عهده ، نفر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.