مدیر امورطیور جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان قابلیت افزایش تولید گوشت مرغ تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از قزوین؛عزتی در نشست تولید کنندگان گوشت مرغ با استاندار قزوین  گفت : تولید کنندگان استان در حال حاضربیش از  50  هزار تن گوشت مرغ به بازار عرضه می کنند که با فعالسازی واحد های نیمه فعال این میزان به 105 هزار تن قابل افزایش است.

به گفته عزتی هم اکنون  430 واحد پرورش گوشت مرغ در استان فعالیت می کند که 25 هزار تن از تولید آنها در استان و مابقی به استان های همجوار ارسال می شود .

مدیر امورطیوراستان ،همچنین بر فراهم کردن زمینه صاد رات برای  تولید های مازاد این محصول درکشورهای همسایه تاکید کرد .

شعبانی تولید کننده مرغ و مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تامین نیاز مرغداران استان هم در این نشست به مشکلات صادرات گوشت مرغ در خارج و داخل  کشور اشاره کرد .

وی با اشاره به اینکه تهران یکی از وارد کنندگان عمده گوشت مرغ است گفت : کم بودن غرفه های فروش قزوین در تهران باعث ایجاد  بازارضعیف برای تولید کنندگان استان شده است .

شعبانی ، وجود رقبای خارجی مثل ترکیه که گوشت  مرغ را با قیمت پایین در کشورهای همسایه عرضه می کند را یکی از مشکلات عمده در زمینه صادرات بیان کرد .

حجتی مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان هم در این نشست،حذف تعرفه های گمرکی ، استفاده از امکانات حمل و نقل کشوری ، دادن وام کم بهره  و حمایت از صادر کننده  به هنگام برگشت کالاها ی صادراتی  را به عنوان راه کارهایی برای حل مشکلات  صادرات  این محصول بیان کرد .

ابراهیمی پاک رییس جهاد کشاورزی قزوین هم در این نشست از واگذاری اختیارات به اتحادیه ها برای حل مشکلات تولید کنندگان گوشت مرغ خبر داد .

وی گفت : این تفیض اختیار قیمت مرغ در بازار داخلی و خارجی  تنظیم می کند.

استاندار قزوین هم در این نشست با اشاره به برنامه سند توسعه صادرات در جهاد کشاورزی گفت : در این سند تا پایان امسال صادرات 300 میلیون دلار محصولات کشاورزی پیش بینی شده است .

فریدون همتی ، وارد کردن بخش خصوصی در این زمینه و هماهنگ کردن تعاونی و اتحادیه ها را راه حلی برای رسیدن به این برنامه ریزی دانست. 

وی همچنین،تکیمل زنجیره تولید،فرهنگ سازی در زمینه معرفی غذاهای ملی،فعال سازی بخش تبلیغات،واگذاری اختیارات به اتحادیه ها  و بالا بردن کیفیت را از راه کارهای صادرات بیان کرد .


انتهای پیام/پ
برچسب ها: تولید ، افزایش ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار