کارگاه آموزش مبارزه با دیابت در مرکز فرهنگی شماره 3 کانون خرمشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مسئول کانون شماره 3 خرمشهر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت خرمشهر به مناسبت هفته‌ی سلامت کارگاهی آموزشی با موضوع مبارزه با دیابت را با حضور 60 نفر از دانش آموزان دختر پایه‌ی ششم مدرسه‌ی یاس فرهنگیان همراه با تعداد 40 نفر از اولیاء این بچه‌ها در کانون شماره 3 خرمشهر برگزار کرد.

 نرگس مرادی نصرآبادی افزود: در این کارگاه روشنی کارشناس شبکه بهداشت خرمشهر با زبانی ساده دیابت را نوعی اختلال متابولیک (سوخت و سازی) در بدن معرفی کرد که توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و این ماده حیاتی در بدن عملکرد طبیعی خود را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به این‌که کارشناس دعوت‌شده نقش اصلی انسولین را پایین آوردن قند خون توسط مکانیسم‌های مختلفی عنوان کرد و گفت: دیابت دو نوع اصلی دارد و یک نوع آن تخریب سلول‌های منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دیگر آن‌که مقاومت پیش‌رونده بدن به انسولین وجود دارد ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود.

مسئول کانون شماره 3 خرمشهر عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی را از علل ابتلای فرد به نوع دوم دیابت عنوان کرد و غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا را در پیشگیری از این عوارض مؤثر دانست.

مرادی نصرآبادی افزود: در این کارگاه آموزشی والدین و دانش آموزان پرسش‌های خود را پیرامون موضوع این نشست مطرح و از کارشناس شبکه‌ی بهداشت خرمشهر پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.