مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: تحقیقات ثابت کرده با تغییر سبک زندگی و آموزش شیوه سالم زیستن، می توان از ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت نیز پیشگیری کرد.

با تغییر سبک زندگی می توان تا 70 درصد از دیابت پیشگیری کردبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، دکتر یزدانی در همایش گرامیداشت هفته سلامت که با حضورداوطلبین سلامت، دانش آموزان ،کارشناسان بهداشتی و جمعی از بیماران دیابتی این شهرستان برگزار شد، گفت: امروزه بیماری های غیرواگیر از قبیل بیماری های قلبی ـ عروقی، سرطان ها و دیابت مهم ترین علل مرگ و میر انسان هستند، بیماری هایی که بار سنگین مالی به خانواده ها، جوامع و دولت ها تحمیل می کنند.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2016 افزود: از بین این بیماریها، دیابت به عنوان بزرگ ترین اپیدمی قرن، بیشترین افزایش را در کل جهان داشته است و به همین خاطر این سازمان شعار خود را در سال جدید میلادی به عنوان "غلبه بر دیابت" نامگذاری کرده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر گفت: یکی از مهمترین امانت هایی که خداوند به انسان عطا کرده نعمت سلامتی است واگر انسانی با عدم رعایت نکات بهداشتی و به عمد سلامت جسمی خود را به خطر بیفکند، گناه کار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر ۳۸۲ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۵ این تعداد به ۵۹۲ میلیون نفر برسد.

وی گفت: در تحقیقات ثابت شده با تغییر سبک زندگی و آموزش شیوه سالم زیستن، می توان از ۷۰ درصد موارد ابتلا به دیابت نیز پیشگیری کرد.

دکتر یزدانی افزود: امروزه زندگی پر استرس، کم تحرکی و مصرف غذاهای پر کالری با ارزش غذایی اندک، سبب چاقی مفرط می شود که خود از دلایل اصلی ابتلا به دیابت است. کنترل این شرایط نیازمند مشارکت تمامی افراد، نهادها، سازمان های مردم نهاد و بخش های عمومی و خصوصی است.
وی گفت: بیماری دیابت هم بیماری خطرناکی است و عوارض غیر قابل جبرانی از قبیل قطع پا، نابینایی و از دست دادن کلیه ها و... را برای فرد مبتلا به بیماری دارد و در صورتی که فرد رعایت اصول تغذیه و بهداشت جسمی و روانی را داشته باشد می تواند با این بیماری زندگی بسیار سالمی را داشته باشد
.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.