الکساندر مانتیتسکی، اتهام ارتباط کشورش با گروه طالبان را رد کرده و می گوید که روسیه از دولت قانونی افغانستان حمایت می کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، آقای مانتیتسکی در طی یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‎دهد روسیه با طالبان ارتباط برقرار کرده تا در برابر داعش مبارزه کند، ما هیچ ارتباطی نداریم و هیچ گاه خواستار آن نیستیم.
چندی قبل برخی از رسانه‌ ها در کشور گزارش داده بود که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان از ارتباط مسکو با گروه طالبان برای مقابله با داعش سخن گفته است.

در همین حال سفیر روسیه گفت آنچه که در این باره منتشر شده، برداشت نادرست از سخنان ضمیر کابلوف است.

هم‎چنین وی از یک شبکه تلویزیون خصوصی در کابل انتقاد کرد و گفت که این رسانه پس از حمله انتحاری هفته گذشته طالبان به ریاست رجال برجسته، در گزارش خود از همکاری روس ها با طالبان سخن گفته بود.

سفیر روسیه گفت: برخی کشورها از جمله پاکستان، ترکیه، امریکا، آلمان و عربستان با طالبان در ارتباط هستند اما روسیه خواهان تامین روابط با طالبان نبوده است.

مانتیتسکی گفت کشورش از صلحی که طی آن طالبان قانون اساسی افغانستان را پذیرفته و با گروه القاعده و سایر گروهای ترویستی رابطه خود را قطع کنند، حمایت می کند.

وی با اشاره به تحویل سه هلیکوپتر روسی از سوی هند به افغانستان گفت: درصورتی که روسیه موافقت نمی ‌کرد، هند قادر نبود که ۳ فروند هلیکوپتر نوع MI۲۵ را به افغانستان تحویل دهد، زیرا تا زمانی که کشور سازنده موافقت نکند کشور خریدار حق انتقال جنگ افزارها را به کشور سومی ندارد.
مانتیتسکی گفت: روسیه مایل به توسعه روابط با افغانستان در زمینه های مختلف از جمله نظامی- امنیتی است و اکنون دها دانشجوی افغانستانی در بخش نظامی و غیر نظامی در کشور روسیه در حال آموزش هستند.

براساس اظهارات وی، در چند ماه گذشته کشور روسیه ۱۰ هزار میل کلاشینکوف به نیروهای امنیتی کشور تحویل داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.