کوهنوردان کشورمان به کمپ دوم هیمالیای نپال رسیدند و بعد از استراحتی به صعود ادامه می دهند.

هیمالیانوردان ایرانی در ارتفاع 6500 متری هیمالیای نپال

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبر نگار  سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان افزود:براساس گزارشات رسیده 6 نفر از هیمالیا نوردان کشورمان روز گذشته به کمپ دوم هیمالیای نپال رسیدندوامروز 3نفر دیگر از کوهنوردان میهن مان به این نطقه می رسند ،تیم اعزامی برای صعود به اورست  ولوتسه صعود همراه با هم هوائی میکنند واین روند تا کمپ چهارم ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد:کمپ چهارم در ارتفاع 7960 متری قرار دارد وکوهنوردان کشورمان اواخر اردیبهشت واوایل خرداد به این محل می رسند وبعد از استراحت کوتاه واطلاع از شرایط جوی  مناسب به قلل این کشور صعود خواهند کرد.

زارعی در ادامه گفت:تیم  کوهنوردی با اسکی کشورمان که در رقابتهای یوروپن روسیه موفق به کسب 3 مدال طلا ویک نقره تیمی شده بود، امشب ساعت 23 وارد کشورمان می شوند.

وی تاکید کرد: سطح کیفی این مسابقات نسبت به رقابتهای سوئیس پائین بود ولی با این حال تجربه  ای برای ورزشکاران ایرانی بود واینکه کوهنوردی با اسکی با این اعزامها بیشتر در کشورمان به مردم شناسانده می شود.

زارعی در پایان خاطر نشان کرد:این ورزش در ایران سابقه زیادی ندارد اما قهرمانان خوبی درا ین مدت اندک وارد شدند وبا اعزام به مسابقات بین الملی توانائی وپتاسیل خود را به جهانیان نشان می دهند .

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار