تردد کشتی‌هایی با ظرفیت 15 تا 20 هزار تن در بندرخرمشهر مستلزم لایروبی رودخانه اروندروداست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر کل بندر خرمشهر گفت: به منظور اینکه بندر خرمشهر بتواند پذیرای شناورهایی با آبخور حداقل 7 متر باشد، لایروبی مجدد رودخانه اروند نیاز است که در حال حاضر 3 نقطه در این رودخانه نیاز به لایروبی دارد.

عادل دریس افزود: باید نزدیک به 14 تا 15 مایل از رودخانه اروند به عمق 8 تا 9 متر و به حجم 30 میلیون مترمکعب لایروبی شود تا شناورهایی با آبخور 7 یا 8 متر در بندر خرمشهر پهلو بگیرند.

وی با بیان اینکه دفتر CVC احداث شده و اقداماتی توسط اداره کل حقوقی وزارت امور خارجه و کمیته حقوقی اروند برای راه‌اندازی و فعال شدن این دفتر در حال انجام است، گفت: با راه‌اندازی دفتر CVC یا همان دفتر هماهنگی مشترک ایران و عراق این امکان فراهم می‌شود تا به صورت مشترک میان دو کشور عملیات‌های لایروبی و هیدروگرافیکی رودخانه اروند انجام شود .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهرافزود: سازمان بنادر به منظور ایمن شدن آبراه اروند اقدام به شناورسازی 35 فروند مغروقه در اروندرود کرده و البته این اقدام جدای از مغروقه‌هایی است که در رودخانه کارون شناور شده‌اند .

دریس با بیان اینکه اولین مغروقه سال 95 دو هفته گذشته شناورسازی شد، گفت: سازمان بنادر، بندر خرمشهر را مجددا بازسازی و نوسازی و ظرفیت‌های لازم را ایجاد کرد و تردد شناورهای بیشتر در بندر خرمشهر موجب افزایش ظرفیت و عملکرد این بندر می‌شود.

وی  با اشاره به پهلوگیری بزرگترین کشتی باری از مبدأ سنگاپور در این بندر در روزهای گذشته، افزود: این کشتی حامل تجهیزات ساخت سکوهای نفتی بوده که 12 هزار تن ظرفیت بارگیری دارد و در اسکله تأسیسات دریایی بندر خرمشهر پهلو گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، لایروبی ، تردد ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.