معاون فرماندار شادگان میزان تولید گندم در شادگان را بیش از 2 برابر مصرف آرد این شهرستان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت اله آلبوغبیش گفت: آرد مصرفی شهرستان 1 هزار و 192 تن در ماه می باشد.

وی افزود: سالانه بیش از 14 هزار تن آرد در شادگان توزیع و مصرف می‌شود و میزان تولید گندم شهرستان در شرایط مناسب 30 هزار تن است که با تأمین آب کافی و ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی، به‌طور مضاعف قابلیت افزایش را دارد.

آلبوغبیش به نرخ بالای بیکاری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را توجه به مقوله کشاورزی می باشد.

معاون فرماندار شادگان گفت: شهرستان شادگان منطقه کشاورزی است، به همین منظور حمایت از کشاورز شادگانی، توسعه کشاورزی و ایجاد سیاست تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، اساسی‌ترین راهکار ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: 450 تن از آرد تحویلی ماهانه به شهرستان، بین 54 واحد نانوایی شهری توزیع می‌شود به طوری که در حال حاضر سطح شهر شادگان به ازای هر 1 هزار نفر 1 واحد نانوایی وجود دارد.

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: در سطح روستاهای تابعه تنها 13 واحد نانوایی موجود است و 742 تن آرد روستایی برای پخت خانگی در اختیار روستائیان گذاشته می‌شود که با توجه به جمعیت فعلی، میانگین و سرانه مصرف آرد در کشور، شهرستان شادگان نیازمند سهمیه بیش تری است و موضوع از طریق اداره‌کل غله استان در حال پیگیری می باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.