فراکسیون پارلمانی جنبش حماس از اقدام تشکیلات خودگردان مبنی بر انصراف از ارجاع پرونده شهرک سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رسانه های فلسطین، «محمد الغول،» رئیس فراکسیون پارلمانی حماس امروز دوشنبه از «محمود عباس،» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل انصراف از مراجعه به شورای امنیت درباره شهرک سازی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که عباس اراده خود را از دست داده است.

وی افزود: تصمیم عباس مبنی بر لغو شکوائیه علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت، به نفع رژیم اشغالگر است.

وی گفت: که عباس به شیوه دیکتاتوری عمل می کند و تحت فشارهای اسرائیل، فرانسه و دیگر کشورها قرار دارد.

الغول در ادامه تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر اساس معیارها، قطعنامه ها و معاهدات بین المللی یک جنایت بین المللی است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که تشکیلات خودگردان بخاطر اینکه ضربه ای به طرح صلح فرانسه وارد نشود، از تصمیم خود مبنی بر تنظیم دادخواست علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت صرف نظر کرده است.

این روزنامه افزود که تشکیلات خودگردان همچنین از خواسته قبلی خود از شورای امنیت برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و واداشتن آن برای بازگشت به میز مذاکرات سازش عقب نشینی کرده است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه طرحی را به منظور ازسرگیری و پیشبرد مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی در ماه فوریه گذشته ارائه داده بود.

اولاند فرستاده ویژه خود را راهی رام الله و قدس اشغالی کرد تا این طرح را با آن ها مورد بحث و بررسی قرار دهد. وی همچنین از محمود عباس و بنیامین نتانیاهو نیز برای گفتگو پیرامون این طرح برای سفر به پاریس دعوت کرده است.




انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار