هیات ریاض شركت كننده در گفتگوهای صلح یمن در كویت در بیانیه ای خواستار حمایت سازمان ملل متحد و شورای امنیت از ائتلاف علیه مردم یمن شد !

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یمن الآن، هیات ریاض خواستار حمایت جامعه بین المللی از حمله نیروهای ائتلاف به بخش های مختلف یمن به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی شده است.

این در حالی است كه روز گذشته هیات یمنی متشكل از نمایندگان جنبش مردمی انصارالله یمن و نمایندگان حزب كنگره ملی یمن با صدور این بیانیه به صورت مشترك مخالفت كرده بودند.

در همین حال،« خالد سلیمان جار الله،» وزیر امور خارجه كویت امروز اعلام كرد كه وجود اختلاف میان طرف های یمنی بر سر برنامه كاری گفتگوها امری طبیعی است و نمی توان بحرانی را كه یك سال است كه به طول انجامیده طی دو یا سه روز حل كرد.

وی همچنین درباره این دور از گفتگوها گفت: من زمانبندی برای این دور از گفتگوها ندارم، اما امیدوارم طرف های یمنی هرچه سریعتر به پیشرفت هایی دست یابند.

عصر روز گذشته نشست طرف های یمنی به خاطر و جود اختلاف ها بر سر اولویت بندی برنامه كاری گفتگوها بدون نتیجه ملموسی پایان یافت و ادامه این گفتگوها برای 24 ساعت به تعلیق درآمد.

نشست مشورتی هیات ملی یمن شامل نمایندگان جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با هیات ریاض (دولت مستعفی منصور هادی)، پنجشنبه هفته گذشته با نظارت اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در كویت آغاز شد.

گفتگوها بر سه محور برقراری آتش بس، پایه ریزی قوانین گفتگوها و تشكیل كمیته ها متمركز است.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار