در سراسر کشور تنها ۲۰ دانشگاه با حداقل پنج هزار دانشجو برای هر دانشگاه توانستند مجوز ساخت خوابگاهها را بگیرند.

به گزارش گروه اسالت های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: امسال موافقت ساخت یک خوابگاه ۴۰۰ نفره را برای آبادان گرفتیم که در زمان حاضر در مرتبه آزمایش خاک قرار دارد.
محبوبی افزود: در سراسر کشور تنها ۲۰ دانشگاه با حداقل پنج هزار دانشجو برای هر دانشگاه توانستند مجوز ساخت خوابگاهها را بگیرند اما با رایزنیهای انجام شده مجوز ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره برای آبادان را گرفتیم.

وی گفت: برای ساخت این خوابگاه با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان، سه میلیارد تومان آن از سوی وزارتخانه و مابقی نیز از طریق دانشکده علوم پزشکی آبادان و منابع محلی تامین و پرداخت می شود.

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اجازه پنج ساله دو خوابگاه (ویژه خواهران و ویژه برادران) افزود: در زمان حاضر مجتمع عالی سلامت را در آبادان با تربیت ۵۵ دانشجو در رشته های اتاق عمل، مبارزه با بیماریها، تکنسین سلامت دهان و بهداشت خانواده را داریم .

وی تقویت زیرساختهای پژوهشی را با بهره گیری از توان موجود این دانشکده متذکر شد و افزود: با توجه به نیاز منطقه به انجام پژوهش های اصیل و اینکه ما هیئت علمی کافی در اختیار نداریم لذا تفاهمنامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جهت شناسایی مشکلات منطقه منعقد کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.