به باور کارشناسان، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بهای 1280 دلاری فلز زرد می‌تواند زمینه‌ساز افزایش 300 دلاری قیمت طلا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی.ان.بی.سی؛ تحکیم بازار فلزات گران‌بها به نیروی محرکه‌ای برای افزایش رو به رشد بهای طلا و سایر فلزات گران‌بها ازجمله نقره تبدیل شده است.

زیو اسپیرو – مدیرعامل و تکنیسین ارشد بازار در شرکت پژوهشی اوریپس – می‌گوید: تحکیم در بازار فلزات کاملاً ملموس است. ادامه این روند می‌تواند به افزایش هر چه بیشتر بهای فلز زرد منجر شود. مادامیکه بهای طلا بین 1190 تا 1205 دلار در نوسان باشد، می‌توان نسبت به رشد بهای آن و موج جدید سفارش‌ها امیدوار بود.

بر این اساس پیش‌بینی اسپیرو از افزایش 200 دلاری بهای طلا و رسیدن آن به 1450 دلار در هر اونس تا پایان سال 2016 خبر می‌دهد. به عقیده او بهای 1280 دلاری فلز زرد که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش ارزش آن شود.

این کارشناس اظهار داشت: درصورتیکه مردم انگلیس در همه‌پرسی سراسری رأی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دهند، می‌توان در انتظار افزایش 300 دلاری بهای طلا بود.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش 33 سنتی 1233.36 دلار فروخته شد. این روند به دنبال کاهش ارزش دلار و احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا شکل گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار