سد کمال صالح شهرستان شازند برای اولین بار سرریز شد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از سرریزشدن سد ۱۱۰ میلیون مترمکعبی کمال صالح شهرستان شازند خبر داد و گفت: این سد پس از گذشت بیش از پنج سال از افتتاح آن، برای نخستین بار سرریز شد.

بازگیر افزود: بارش های مناسب اخیر رودخانه های حوزه سد کمال صالح را سیرآب کرد و موجب سرریز این سد برای نخستین بار از زمان افتتاح آن شد.
وی با اشاره به اینکه دیواره سد کمال صالح ۸۰ متر ارتفاع دارد گفت: سد کمال صالح با ۷۶۰ متر پهنا، توان ذخیره ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب را دارد که در حال حاضر ظرفیت آن تکمیل شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی یادآور شد با وجود آن که امسال میزان بارش در استان به طور میانگین نسبت به چند سال اخیر افزایش یافته اما مدیریت مصرف صحیح منابع آب و صرفه جویی موضوعی است که باید در تمامی سطوح جامعه نهادینه و اجرا شود.

وی تصریح کرد: میانگین بارندگی استان مرکزی در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه ۹۴ تا پایان فروردین ماه سال جاری ۲۵۷ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به میانگین 30 سال گذشته ، هفت درصد رشد نشان می دهد.
گفتنی است سد کمال صالح واقع در شهرستان شازند از نوع سنگریزه‌ای است که بر روی رودخانه تیره از سرشاخه‌های دز، احداث شده‌ و آب مورد نیاز شهرهای اراک، شازند و صنایع بزرگ منطقه را تامین می‌کند. 
 
کمال صالح سرریز شد
 
کمال صالح سرریز شد
 
کمال صالح سرریز شد
 
کمال صالح سرریز شد

کمال صالح سرریز شد + تصویر

 
انتهای پیام / ف
                                                            


برچسب ها: اراک ، سد ، کمال صالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.