مديرعامل بنياد مركزي زائر امام رضا(ع) گفت: هم اكنون 31 هزار تخت ارزان قيمت در قالب زائرسرا و حسينيه در اطراف حرم مطهر رضوي در دست ساخت است.

ايجاد زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر رضويبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سيدحسين عابدي افزود: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد تخت هاي ارزان قيمت براي زائران حرم رضوي، از سال 90 طرح ساخت زائرسراهاي ارزان قيمت در مشهد كليد خورد.

وي با بيان اينكه تا كنون 27 استان نسبت به ساخت زائرسرا و تحويل گيري زمين در مشهد اقدام كرده اند، گفت: اين زمين ها از سوي شهرداري مشهد و سازمان زمين و مسكن وزارت راه و شهرسازي واگذار شده و شهرداري مشهد نيز تعهد كرده هزينه اي براي پروانه ساخت و پايان كار اين زائرسراها دريافت نكند.
عابدي ادامه داد: هم اكنون 31 هزار تخت ارزان قيمت در قالب زائرسراها و حسينيه ها در اطراف حرم رضوي در دست ساخت است كه 16 هزار تخت از اين تعداد مربوط به زائرسراها و مابقي مربوط به حسينيه هاست.
وي با بيان اينكه هفت استان نسبت به اخذ مجوز و زمين براي ساخت زائرسرا اقدام كرده اند اما در خصوص آغازعمليات اجرايي تاكنون كاري نكرده اند كه اگر تا پايان ارديبهشت جاري نسبت به ساخت اقدام نكنند، زمين از آنها پس گرفته مي شود.
عابدي افزود: امسال چهار تا شش مورد از طرح هاي مزبور نيز به بهره برداري مي رسد.
تاكنون سه هزار هكتار زمين از سوي شهرداري مشهد براي ساخت زائرسراهاي ارزان قيمت به استانها واگذار شده است.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.