مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: بارش های اخیر و خسارات آن به اراضی کشاورزی موجب کاهش بین 20تا 30 درصدی برداشت گندم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛تورج کرمی با اشاره به 30هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در این شهرستان گفت: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از 100هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان دهلرانی خریداری شود که بدلیل خسارات ناشی از سیل و تگرگ اخیر این میزان خرید بین 20تا 30 در صد کاهش نشان می دهد.
مدیر جهادکشاورزی دهلران از فعالیت 180 دستگاه کمباین جهت برداشت گندم از مزارع این شهرستان  خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تعداد کمباین ها تا 250 دستگاه افزایش یابد.
کرمی  به تأمین سوخت  مورد نیاز این کمباین ها اشاره کرد و اظهارداشت: با هماهنگی های بعمل آمده با شرکت پخش فرآورده های نفتی بیش از 1میلیون لیتر سوخت تهیه شده است.
وی با بیان اینکه 6 مرکز خرید و 2 سیلوی مکانیزه آماده خرید گندم از کشاورزان  است گفت: گندم معمولی هرکیلو 12هزار و 700ریال و گندم دروم  هرکیلو 13هزار ریال از کشاورزان خریداری خواهد شد.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، برداشت ، خرید ، گندم ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.