ادعای ائتلاف متجاوز به یمن: 800 عضو القاعده را کُشتیم

ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد در حمله این ائتلاف به مواضع گروه القاعده در جنوب یمن، بیش از 800 نفر از اعضای این گروه کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد در حمله نظامی نیروهای ائتلاف به گروه القاعده در جنوب یمن، بیش از 800 نفر از اعضای این گروه کشته شدند.

فرماندهی ائتلاف موسوم به عربی در بیانیه ای، که در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد،  اعلام کرد: « در این عملیات نظامی بیش از 800 نیروی القاعده و برخی از سرکرده‌های این گروه کشته شدند و تعدادی از آنها نیز فرار کردند.»

این بیانیه افزود این عملیات نظامی با هدف بازپس گیری شهرهایی که به دست نیروهای القاعده افتاده بود، به خصوص شهر مکلا که پایگاه اصلی این گروه محسوب می شود، از سوی نیروهای وفادار به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن با پشتیبانی نیروهای ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام شد.»

یک مسئول نظامی کمی پیشتر مدعی شده بود نیروهای وفادار به منصور هادی با حمایت نیروی هوایی ائتلاف عربی روز یکشنبه کنترل شهر مکلا، مرکز استان حضرموت (جنوب شرقی یمن) را به دست گرفت. نیروهای القاعده از اوایل آوریل 2015 این کنترل این شهر را در دست گرفته بودند.

این مسئول گفت: « ما بدون هیچ مقاومتی از سوی نیروهای القاعده وارد مرکز شهر مکلا شدیم. نیروهای القاعده به سمت غرب، در مسیر بیابان‌های استان‌های حضرموت و شبوه عقب نشینی کرده اند.»

عربستان سعودی و امارات متحده عربی دو رکن اصلی ائتلاف عربی هستند که مارس 2015 با حمایت دولت مستعفی یمن، در این کشور مداخله نظامی  را آغاز کردند.

القاعده در شبه جزیره عربستان و گروه تروریستی داعش با بهره بردن از هرج و مرج ناشی از مناقشه یمن، نفوذ خود را در جنوب و جنوب شرقی این کشور گسترش دادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار