یک نوجوان به اتهام تلاش برای اجرای حملات تروریستی، بدست پلیس در سیدنی استرالیا بازداشت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس استرالیا روز یکشنبه از بازداشت یک نوجوان به اتهام تلاش برای انجام حملات تروریستی خبر دادند.

بر اساس اعلام پلیس استرالیا، این نوجوان قصد داشت در مراسم سالانه گرامیداشت یاد سربازان استرالیایی حمله تروریستی انجام دهد. 

مقامات پلیس استرالیا در این باره اعلام کردند این نوجوان 16 ساله نزدیک منزل مسکونی خود در سیدنی بازداشت شد و به زودی در دادگاه ویژه کودکان حضور پیدا خواهد کرد. 

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، اتهام مطرح شده علیه این نوجوان می تواند مجازات حبس ابد را برای وی در پی داشته باشد.

بیست و پنجم ماه آوریل که در استرالیا و نیو زیلند  یک روز تعطیل رسمی و مهم است. شمار زیادی از سربازان استرالیایی و نیوزیلندی در جنگ اول جهانی در سال 2015، در چنین روزی کشته شدند.

در این روز رژه ها و مراسم مختلفی در سرتاسر استرالیا برگزار می شود و دهها هزار نفر در شهرهای سیدنی و ملبورن به این مناسبت جمع می شوند.

«اندرو سیپیون،» رئیس پلیس ایالت «نیو ساوت ولز،» در این باره در بیانیه ای اعلام کرد: «ما در خصوص پرونده مذکور، به منظور حفظ امنیت جامعه به مناسبت این روز مهم در تقویم استرالیا، اقدامات لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دادیم.»

وی افزود: «سن فردی که بازداشت شده است، برای ما مایه نگرانی است و از مشکلاتی که پیش روی مجریان قانون و جامعه وجود دارد حکایت می کند.»

در سال های اخیر چندین نوجوان در استرالیا به جرم تلاش برای انجام اقدامات تروریستی بازداشت شده اند. از جمله این افراد می توان به پنج نوجوان اشاره کرد که به گفته مقامات پلیس در حال طرح ریزی حمله به مراسم سال گذشته بودند. مقامات پلیس استرالیا در این باره اعلام کردند این نوجوان ها، طرح ریزی حمله مذکور را از گروه تروریستی داعش الهام گرفته بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار