سازمان جهاد کشاورزی بر کلیه مراحل برداشت و خرید گندم نظارت نامحسوس دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال بیش از 375 هزار هکتار سطح زیر کشت استان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است که از این سطح، 275 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 100 هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است و پیش بینی می شود بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن تولید داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 2 هزار و 740 دستگاه کمباین اعم از سنگین، سبک و کاه کوب در عملیات برداشت گندم فعالیت داشته باشند افزود: حدود 3 هزار و 700  دستگاه از کمباین های غلات کشور در استان فارس مستقر هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین یادآور شد: استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم در شرایط نامساعد، تقویت مشارکت کشاورزان پیشرو در تولید، انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع، تشکیل گروه های نظارتی و افزایش نظارت از مهمترین برنامه های اجرا شده برای ارتقای کیفیت گندم تولیدی در استان بوده است.  
قاسمی اظهار کرد: علی رغم بارندگی های خوب پاییزی، بارندگی های زمستانی قابل توجه نبوده اند و 17 هزار هکتار از اراضی آبی گندم حوزه سد درودزن و 5 هزار هکتار از اراضی گندم دیم به علت خشکسالی از چرخه تولید خارج شده است.
وی افزود: در شهرستان های لامرد، مهر، لار، گراش و خنج تاکنون بیش از 12 هزار و 250 هکتار گندم برداشت شده است که از این سطح بیش از 42 هزار و 600 تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است.
وی تاکید کرد: برای پایداری تولید محصول گندم ما ناگزیر به کشت کلزا هستیم بنابراین نهایت مساعدت در خرید کلزا با کشاورزان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از 93 هکتار کلزا در شهرستان های لامرد، مهر و گراش برداشت شده است که میزان کلزای تحویلی 150 تن است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در حال حاضر 155 دستگاه کمباین در مناطق جنوبی عملیات برداشت را انجام می دهد و مدیریت های جهاد کشاورزی با تشکیل اکیپ های برداشت عملیات نظارت از فعالیت های این کمباین ها را انجام می دهند.
قاسمی از نظارت نامحسوس این سازمان بر کلیه مراحل برداشت و خرید گندم در سراسر استان فارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گندم با کیفیت استان فارس با حمایت مطلوب همه ارگان‌ها و سازمان‌ها، خریداری شده و کشاورزان با تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید در امر خودکفایی، دولت را یاری کنند.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار