ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در استان قم ۲۰۰ هزار نفر دیابتی داریم که مشکل اصلی این بیماری از دست دادن کلیه و بینایی در انسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت نامگذاری شده که متأسفانه شاهد هستیم در کشور ۵ میلیون نفر دچار این بیماری شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: نوع تغذیه بسیار مهم است و یک سوم غذاهایی که مصرف می‌کنیم نیاز نیست و اسراف است و این امر منجر به چاقی خواهد شد

وی افزود: در قم ۴۰ مرکز سلامت تشکیل شد و برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پرونده سلامت تشکیل شده و سلامتی آنها ارزیابی خواهد شد.

ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این فست فودها مثل قارچ در سطح استان در حال گسترش است و باید یک نظارت اساسی بر آن باشد و از سوی دیگر خانواده ها هم این موضوع را مورد توجه قرار داده و در مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنند.

جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اظهار کرد: موضوع سلامت در استان دغدغه همه مدیران است و آموزه های دینی ما هم بر امر سلامتی و استفاده از غذای سالم و تغذیه مناسب تاکید دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: کم خوری و پر تحرکی امر بسیار مناسبی است که در گذشته به آن تاکید بسیاری بود و بر ماست که به عنوان متولیان سلامت اجتماع به سویی حرکت کنید که موضوع تغذیه اصلاح شود.

دکتر میلانی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تأمین امنیت غذایی سازمان غذا و دارو اقدامات گسترده ای انجام داده و از سوی دیگر آموزش و فرهنگ سازی را در دستور کار داریم

وی افزود: در این زمینه آموزش هایی را در دستور کار قرار داده ایم که مهمترین آن عدم استفاده از نمک و شکر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: یکی از سیاست های ما برای امسال، کاهش ۱۰ درصد قند در تولیدات مواد غذایی است که در این راستا اصلاح مجوزات را نیز در دستور کار داریم.

در پایان خاطر نشان کرد: همشهریان باید توجه داشته باشند که در مسائل دارو و درمان حتما داروهایی را استفاده کنند که مورد تجویز پزشک باشد و پزشکان نیز از تجویز داروهای بی رویه خودداری کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار