اصفهان یکی از سرآمدترین شهرهای جهان همانند انسانی دارای کالبد و روح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، معاون صنایع دستی کشور به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان گفت: اصفهان رامی توان اسطوره شهرهای جهان نامید که برای بیان کالبد آن نیازمند دیدگاهی هنری برای آشکار کردن روح آن هستیم.

بهمن نامور مطلق افزود: برای به تصویر کشیدن پدیده‌ها رویکردهایی همانند بیان استنادی و بیان شاعرانه و خیالی بسیار مرسوم است که در طول تاریخ بیشتر در مقابل هم قرار گرفته‌اند و هرکدام از آنها شیوه نگاه خود را دارند.

وی گفت: منظور از رویکرد بیان استنادی نوع جهان‌نگری تاریخ‌نگاران، جغرافی‌دانان و حتی فلاسفه است که نگاه به پدیده‌ها را با استناد به رخدادها و واقعیات در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: رویکرد شاعرانه نیز نوعی جهان‌نگردی شاعران و هنرمندان به پدیده‌هاست که برای بیان این رخدادها به شهودات قلبی و دل رجوع می کنند.

معاون صنایع‌دستی کشور اظهار کرد: امروزه مرز بین تقابل این دو رویکرد کم‌رنگ شده و اگرچه در مقابل هم بوده‌اند، اما هرگز نتوانسته‌اند همدیگر را حذف کنند بلکه به هم نزدیکتر شده‌اند و بدون هر کدام از این موارد نگاه ما به اصفهان ناقص میشود.

بهمن نامور مطلق در این همایش ازوجود کتاب‌های تاریخی نظیر نام واژه‌های اصفهان، اصفهان قاب فیروزه ای و شهرهای اسلامی ایرانی نام بردوافزود:این کتاب ها تلاشی برای حفظ هویت اصفهان به‌ واسطه کشف و تحلیل اسامی آن است . 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.