فرماندار ریگان با اشاره به اینکه 95درصد مردم شهرستان به کارکشاورزی مشغول به کار می باشند،گفت: یکی از اولویتهای ما در شهرستان کویری ریگان حفاظت از منابع آب می باشد که از 35میلیون متر مکعب بیلان منفی آب در این شهرستان تا کنون 15میلییون متر مکعب مثبت شده است

بیلان منفی آب ریگان مثبت می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امین باقری  در مراسم معرفی مدیرجهادکشاورزی جدید ریگان اظهارکرد: در این راستا جهت هدر رفت آب در بافت شنی منطقه 98درصد چاهای کشاورزی ریگان لوله گذاری وقنوات شهرستان باکس وکانال کشی شده اند .

وی تصریح کرد: تا کنون در شهرستان ریگان بیش از 2500هکتار از اراضی به سیستمهای نوین آبیاری مجهز شده اند که از هدررفت 60درصدی اب در این شهرستان جلوگیری شد .

باقری با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است تاکید کرد: ارقامی مانند خرمای پیارم وارقام نیمه خشک در شهرستان کشت شده است .

فرماندار ریگان  گفت: در شهرستان ریگان بیش از 40هزار تن پسماند در زمینه سرشاخه های خرما داریم که می توان از انها به عنوان نئو پان استفاده نمود .

وی اظهار کرد: ظرفیتهای خوبی در زمینه کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی ریگان وجود دارد که با احداث راه مناسب می توان از این ظرفیتها استفاده نمود .

در شهرستان ریگان سالانه بیش از 35هزار تن خرما برداشت وروانه بازار مصرف میشود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: ریگان ، خرما ، کشاورزی ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.