تکميل5 حلقه چاه توسعه اي در ميدان نفتي آزادگان جنوبي با موفقيت به پايان رسيد و آماده بهره برداري شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مدير پروژه حفاري ميدان آزادگان جنوبي در شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به اين که مراحل تکميل چاههاي پيش گفته در روزهاي اخير با راندن رشته تکميلي تحقق يافت، گفت: پيشرفت طرح  حفاري 40 حلقه چاه از سوي شرکت ملي حفاري ايران در اين موقعيت با بيش از 73  درصد، پرشتاب در دست اجراست.    

منوچهر اسدي افزود: اين درحالي است که پيشرفت کار در اين طرح از سوي کارفرما  بيش از 71  درصد تعيين شده بود که شاهد افزايش دو درصدي انجام طرح هستيم.

وي به تحقق ١٢٠ هزار متر حفاري در اين موقعيت اشاره کرد و با بيان اين که در ارتباط با اين
چاهها افزون بر ١٧٦ هزار و يکصد متر لوله جداري درون چاه ها رانده شده است گفت پيشرفت
عمليات حفاري  ٨٠ درصد بوده است .

 مدير پروژه حفاري ميدان آزادگان جنوبي در شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به اين که از مجموع چاههاي تعهد شده تا کنون حفاري28 حلقه به پايان رسيده که پنج حلقه تکميل شده است، اظهار کرد: هم اينک از هشت دکل سنگين خشکي ناوگان اين شرکت در ميدان آزادگان جنوبي، ٦ دستگاه در مدار عمليات حفاري قرار دارد و ٢ دکل در حال جابجايي براي تکميل حفاري چاههاي باقيمانده است.

وي به همکاري و هم افزايي مديران شرکت متن به عنوان مجري طرح توسعه ميدان نفتي آزادگان با اين شرکت در اجراي به موقع طرح اشاره کرد و يادآور شد: به موازات اجراي اين طرح ، تعمير دو حلقه چاه ديگر به ملي حفاري محول شد که يک حلقه آن تعمير و در مدار توليد قرار گرفت و برنامه ريزي براي تعمير دومين چاه انجام و با استقرار دکل، اجرايي خواهد شد.

حفاري 40 حلقه  چاه اوائل سال ٩٣ از سوي شرکت مهندسي و توسعه نفت به شرکت ملي حفاري ايران واگذار و پروژه از مردادماه همان سال با استقرار نخستين دکل وارد فاز اجرايي شد.

اين طرح از سوي ملي حفاري به صورت کليد در دست اجرا و  مراحل طراحي، مديريت، تامين کالا و مواد و ارائه خدمات جانبي به عهده اين شرکت است که با توجه به محاسبات انجام شده عمليات حفاري و تکميل چاهها در نيمه دوم امسال به پايان مي رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.