اعتکاف مسجد دانشگاه کاشان در میهمانی خدا میزبان 300 دانشجوی این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، قرائت دعای کمیل و ندبه ، برگزاری حلقه‌های معرفت، مناجات، پخش مستند و سخنرانی جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون سلسله نشست‌های اعتقادی از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام علی روحانی، با تاکید بر استقبال و جحضور پرشور دانشجویان در اعتکاف افزود: امروز جو انان برای تامین آرامش و رسیدن به شکو ه معنو ی به زنجیره معتکفین می‌پیوندند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز از لحاظ امکانات آسایشی و رفاهی در اوج است ولی آرامش ندارد، چراکه ارتباطش با عالم معنا قطع شده است گفت: رفاه طلبی ما را از خیر و مسیر آن دور می‌کند بنابراین به اندازه‌ای که روح وقت گذاشته‌شود ایمان تقویت می‌شود.

به‌گفته‌وی، قرآن می فرماید "واتقو الله ماستطعتم ..." به قدر توانتان تقوا پیشه کنید.هرچه درجه ایمان بالاتر، آرامش بیشتر است و در مقابل سختی ها انسان خم به ابرو نمی آورد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، مراتب ایمان را به تعداد انسانها متفاوت دانست و افزود: هیچ دو نفری نیست که از یک مرتبه برخوردار باشند، حتی ابوذر و سلمان که از اهل‌بیت(ع) به شمار می آمدند مراتب ایمانی متفاوت داشتند.

حجت الاسلام روحانی در پایان تصریح کرد: اگر ایمان ما قوی باشد در برابر تهدیدها و زورگویی های دشمن ذره ای نمی هراسیم.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.