به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان ویژگی تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه و حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی عنوان کرد و افزود: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته ، به وزارت راه وشهرسازی مجوز داده شده که بتواند عملیات ایمنی وارتقای کیفی را در کلیه بزرگراهها با تبدیل شدن به آزادراه و با کمک بخش خصوصی افزایش دهد .
حجت ا.. غلامی یکی از اهداف راه وشهرسازی استان را اتصال شهرستانها به مرکز استان از طریق احداث باند دوم اعلام کرد وگفت: از جمله برنامه های این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، اتصال شهرستانها و استانهای مجاور با کلانشهر اصفهان به صورت دو بانده است که امیداست بخش عمده ای از این برنامه ها در سال جدید عملیاتی گردد .
وی استان اصفهان را پیش قدم در این برنامه دانست و اظهار داشت: از جمله محورهایی که مستعد تبدیل شدن به آزادراه هستند محور دلیجان – میمه - اصفهان، اصفهان – شیراز، اصفهان – نایین و اصفهان - شهرکرد است که با احداث تقاطع های غیر همسطح و استفاده از حفاظ های بتنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزادراه تبدیل میشود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : به همین منظور با هدف تبدیل 600 کیلومتر بزرگراه به آزاد راه در استان این اداره کل آمادگی دارد با فراخوان اعلام شده از شرکتهایی که توان سرمایه گذاری در اینخصوص را دارند ثبت نام نماید .
وی درپایان افزود: بیش از 109 نقطه پرتصادف درشبکه راههای استان شناسایی شده که با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح شیب طولی یا عرضی جاده، آشکار سازی ، اجرای روشنایی مسیر ، ایجاد حفاظ های بتنی و گاردریل و گاها تغییر مسیر می توان آنها را رفع نمود .
انتهای پیام/ب