رئیس جمهور آمریکا خواستار اعمال فشار بر ایران و روسیه برای کمک به روند «انتقال سیاسی» در سوریه شد.

اوباما: باید بر روسيه و ايران برای کمک به انتقال سياسی در سوريه فشار آوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی بی‌بی سی گفت خواستار اعمال فشار بین المللی بر طرف‌هایی همچون ایران و روسیه برای کمک به انتقال سیاسی در سوریه شد.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش اذعان کرد: استفاده آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی از نیروی زمینی برای برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از قدرت اشتباه خواهد بود.

باراک اوباما گفت انتظار جامعه بین المللی از آمریکا برای اقدام در سوریه نابجا است. 

رئیس جمهور آمریکا جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه نمی‌تواند همزمان به دو خواسته متضاد برسد. زمانی که اعضای جامعه بین المللی خودشان حاضر نیستند در این زمینه اقدام کنند، نباید از آمریکا چنین انتظاری داشته باشند. 

اوباما در ادامه اعلام کرد به اعتقاد وی، اراضی تحت تصرف گروه داعش به آرامی می‌تواند آزاد شود و مقرهای این گروه در موصل و رقه باز پس گرفته می‌شود. 

وی در بخشی دیگر از اظهارهاتش، گفت از نه ماه باقیمانده به پایان ریاست جمهوری خود برای اجرایی شدن توافقنامه پاریس در زمینه تغییرات آب و هوایی استفاده خواهد کرد. 

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد امیدوار است توافقنامه تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی نهایی شود؛ اگرچه ممکن است این توافقنامه در این مدت به امضاء نرسد.

اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد بتواند بر تصمیم برخی شهروندان انگلیسی در ارتباط با همه پرسی ۲۳ ژوئن درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد. 

وی افزود امیدوار است حتی در صورت تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، روابط خاص واشنگتن با انگلیس را حفظ کند. با وجود این، کسانی که تصور می‌کنند قطع روابط انگلیس با اتحادیه اروپا به بهبود وضع اقتصادی این کشور کمک می‌کند، دچار اشتباه شده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقای حسین باراک اباما،باز هم فریب حزب شیطان آمریکایی ها را خورده اید،جمهوری روسیه جمهوری ایران دارند کار خوبی می کونند ،رییس جمهور سوریه را نجاد می دهند،شماهم بجای اینکه با ما دوشمن باشید داعش را از بین ببرید
آخرین اخبار