تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون به بررسی صلاحیت چهره‌های شناخته‌شده برای معاونت ریاست‌جمهوری وی پرداخته‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز؛ هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – بخت اول این حزب است، بااین‌حال او برای بالا آمدن در حزب خود مجبور به کنار زدن برنی سندرز – سناتور ورمونت و دیگر نامزد حزب دموکرات—است.

تیم مبارزات انتخاباتی کلینتون تمامی تلاش خود را برای پیروزی وزیر خارجه سابق آمریکا در انتخابات آتی این کشور به کار بسته‌اند ولی در این میان اندکی به فکر آینده نامزد پیشتاز حزب دموکرات نیز هستند و به بررسی چهره‌های شناخته‌شده برای معاونت ریاست جمهوری آتی آمریکا پرداخته‌اند. درصورتیکه کلینتون در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا موفق شود، باید از میان رقبای قدرتمندی معاونت ریاست جمهوری آمریکا را انتخاب کند. در اینجا با برخی از چهره‌های مطرح آمریکا که از شانس بالایی برای معاونت کلینتون برخوردار هستند، آشنا شوید.

شرود براون، سناتور ایالت اوهایو از سال 2007

چرا بهترین انتخاب است: او یکی از منتقدان پر سر و صدای برنامه تجاری دولت اوباما بوده است. درصورتیکه آمریکا به یک معاون رئیس‌جمهور احتیاج داشته باشد، او به کمک همسرش که برترین مقاله‌نویس جوایز پولیتزر شناخته‌شده، می‌تواند همراهی برای کلینتون محسوب شود.

چرا بدترین انتخاب است: درصورتی‌که او معاون رئیس‌جمهور آمریکا شود، یک فرماندار جمهوری‌خواه کرسی او را در سنا پر می‌کند و موقعیت دموکرات‌ها در کنگره را تا حدودی تضعیف می‌کند. از سوی دیگر او 63 سال دارد و ملیت دقیق او مشخص نیست.

جولیان کاسترو، وزیر مسکن فدرال و شهردار سابق سن آنتونیو

چرا بهترین انتخاب است: او سخنرانی قدرتمند و مناسب برای برنامه‌های تلویزیونی است که در میان دموکرات‌های اسپانیای تبار از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است. کلینتون محبوبیت ویژه‌ای در میان آن‌ها دارد، بااین‌وجود یک اسپانیایی‌تبار مانند جولیان کاسترو می‌تواند رقیبی جدی برای کلینتون در انتخاب معاونت ریاست جمهوری آمریکا شود.

چرا بدترین انتخاب است: در سن 41 سالگی او از تجربه اندکی درزمینهٔ سیاست برخوردار است و دستاورهای اندک او در سیاست و دولت می‌تواند او را از رسیدن به مقام معاونت ریاست جمهوری آمریکا باز دارد.

تیم کین، فرماندار سابق و سناتور ایالت ویرجینیا از سال 2013

چرا بهترین انتخاب است: تسلط کین به زبان اسپانیایی می‌تواند اسپانیایی تبارها را بیش از کلینتون به‌سوی او جذب کند. از سوی دیگر سیاست‌های صلح‌طلبانه و جنگ‌گریز وی می‌تواند برگ سبزی در برابر کلینتون باشد. کین روحیه‌ای متعادل دارد و در توانایی نواختن موسیقی از کلینتون برتر است!

چرا بدترین انتخاب است: کین سفیدپوستی بی‌اندازه میانه‌رو است و موفقیت چندانی در حزب دموکرات نداشته است. حمایت او از طرح تجاری اوباما برگ برنده وی را برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا سوزانده است.

ایمی کلاوبشار، سناتور ایالت مینه‌سوتا از سال 2007

چرا بهترین انتخاب است: قدرت بیان و حس شوخ‌طبعی می‌تواند کلاوبشار را از رأی بانوان لبریز کند. از سوی دیگر معاونت ریاست جمهوری آمریکا به کرسی او در سنا لطمه وارد نخواهد کرد.

چرا بدترین انتخاب است: کلاوبشار از یک ایالت دموکرات بر کرسی جمهوری خواهان تکیه زده است و نام ملی وی به رسمیت شناخته نشده است.

دوال پاتریک، فرماندار ماساچوست بین سال‌های 2007 تا 2015

چرا بهترین انتخاب است: پاتریک یک آمریکایی آفریقایی‌تبار باتجربه اجرایی قوی است که این بدون شک می‌تواند آرای اقلیت رأی‌دهندگان را برای وی به ارمغان بیاورد. او دارای روابط نزدیکی با دنیای کسب‌وکار است که امتیازی ویژه برایش محسوب می‌شود.

چرا بدترین انتخاب است: در سال 2015 او به حمایت از شرکت خصوصی بین کاپیتال برخاست؛ شرکتی که به‌وسیله میت رامنی تأسیس شد و انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

توماس ای پرز، وزیر کار از سال 2013

چرا بهترین انتخاب است: ای پرز فرزند مهاجر دومینیکنی است که به‌راحتی می‌تواند آرای اسپانیایی تبارها و کاتولیک‌های معتقد را به دست آورد. او مردی فوق‌العاده باهوش و خوش‌نام است.

چرا بدترین انتخاب است: وزارت کار پستی با مشخصات ارزشمند سیاسی نیست. ملیت او و تجربه ناکافی سیاسی می‌تواند مانع بزرگی برای کسب معاونت ریاست جمهوری آمریکا باشد.

مارک وارنر، فرماندار سابق و سناتور ایالت ویرجینیا

چرا بهترین انتخاب است: او تجربه کافی برای به دست گرفتن کلید بخش‌های قانون‌گذاری، اجرایی و فعالیت‌های اقتصادی را دارد و از فعالان ترقی اقتصادی است.

چرا بدترین انتخاب است: او ثروتمندترین عضو سنای آمریکا است و همین رویه اعتماد به وی در امور اقتصادی را تضعیف می‌کند. حمایت از طرح تجارت اوباما برگ برنده وی را برای پست معاونت ریاست جمهوری سوزانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
راه مقابله با کلینتون احمدی نژاد است. در صورت انتخاب کلینتون ما هم احمدی... را می‌فرستیم جلو در این صورت نتیجه حاصله ایرانی ویران است.
آخرین اخبار