کاتالیست مورد کاربرد در تولید آهن اسفنجی شرکت فولادمبارکه اصفهان بومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، رییس واحد احیا مستقیم این شرکت گفت: این فناوری در حمایت واستفاده از دانش وتوانایی شرکتهای دانش بنیان طراحی وساخته و هم اکنون در واحد احیا مستقیم نصب شده است.

داریوش رشیدی هزینه ساخت این نوع کاتالیستها در سه نوع خنثی ، نیمه فعال و فعال هفت ساله را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:نمونه هندی این فناوری 90 میلیارد ریال هزینه دارد که با دستیابی به دانش فنی ساخت آن در داخل قیمت آن به یک چهارم مشابه خارجی رسیده است.

وی گفت: متخصصان داخلی با دستیابی به دانش فنی ساخت این فناوری در داخل موفق شدند این سه نوع کاتالیست را باکیفیت مناسب طراحی و وارد مدار تولید کنند.

رییس واحد احیا مستقیم شرکت فولادمبارکه افزود: در فرآیند تولید آهن اسفنجی به روش میدرکس، گازمتان به همراه گاز خروجی کوره در دمای بالای900 درجه و فشار مناسب در ریفرمر مدولهای احیا در مجاورت کاتالیست به منوکسید کربن و هیدروژن شکسته می شود که این ترکیب گاز عامل واکنشهای احیایی گندله اکسیدی و تبدیل آن به آهن اسفنجی است.

رییس واحد احیا مستقیم شرکت فولادمبارکه افزود: با راه اندازی کاتالیستها، آهن اسفنجی مدول احیا مستقیم از کیفیت مطلوب با میانگین درجه فلزی 94 درصد و کربن دو ونیم درصد تولید شد.

داریوش رشیدی افزود:کیفیت مطلوب وطول عمر بالا، دسترسی سریع به منابع تامین وتحویل به موقع ونهادیه کردن دانش فنی ساخت کاتالیست برای تبلور اقتصاد مقاومتی وحمایت ازتولید داخل ازجمله مزایای اجرای این طرح است.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.