دانشگاه علوم پزشکی شیراز با پذیرش 20دانشجوی آفریقایی به پروژه "آفریقا یکصد" می پیوندد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از اتفاقات سفر پروفسور مجید سمیعی به شیراز، پیوستن دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پروژه "آفریقا یکصد" با پذیرش 20دانشجوی آفریقایی برای تحصیل در رشته تخصص مغز و اعصاب، در این دانشگاه و به پیشنهاد این استاد برجسته بین المللی بود.
دانش علوم اعصاب از شیراز به مرزهای آفریقا می رسد + تصاویر

پروفسور سمیعی که پس از دیدار با گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه حضور یافته بود، به بیان نکاتی پیرامون راهکارهای دانش اندوزی و ارتقای دانش کشور پرداخت.

وی که به عنوان سفیر پروژه "آفریقا یکصد" انتخاب شده است، با بیان اینکه دانشگاه تهران، پذیرای 10دانشجو از صد دانشجوی اهل آفریقا برای تحصیل در رشته مغز و اعصاب شده است، این پیشنهاد را در جمع دانشجویان و استادان، به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه داد که 20دانشجو برای این پروژه، به شیراز دعوت شدند و این اقدام خودجوش، مورد استقبال پروفسور سمیعی و شرکت کنندگان در برنامه قرار گرفت.

دانش علوم اعصاب از شیراز به مرزهای آفریقا می رسد + تصاویر
پروفسور مجید سمیعی گفت: تا زمانی که پزشکانی موفق چون سید علی ملک حسینی در شیراز داریم، نیازی به توجه به خارج از کشور، وجود ندارد؛ چرا که هر کدام از شما دانشجویان، می تواند یک استاد ملک حسینی باشد.

این استاد برجسته علوم اعصاب دنیا خطاب به دانشجویان، آنان را به مهم برشمردن جایگاه خود به عنوان دانشجو فراخواند و افزود: ورورد به دانشگاه، افتخاری بزرگ است و باید به همه ثابت کنیم که لیاقت آن را داریم؛ چرا که در غیر این صورت، خود را حقیر می پنداریم.

پروفسور سمیعی، بهترین چیز را رقابت علمی دانست و به دانشجویان توصیه کرد که با دیگران ارتباط بگیرند و تبادل افکار داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط میان سلول های مغز، گفت: موفق ترین افراد کسانی هستند که سیناپس های مغزی را بالا ببرند، چرا که دانش نباید در یک مغز احاطه شود، شاید یکی از علت های موفقیت من، این بود که توانستم در کوتاه ترین زمان، این سیناپس ها را در سراسر دنیا، در رشته های پزشکی و غیرپزشکی برقرار کنم.

دانش علوم اعصاب از شیراز به مرزهای آفریقا می رسد + تصاویر

پروفسور سمیعی با بیان اینکه امروز در هرجایی، برای دسترسی به علم، امکان لازم ایجاد شده است، اضافه کرد: اما آنچه اهمیت دارد این است که هر فرد در هر محیط علمی، بتواند برای رشد علم، گام بردارد و از دانش آن محیط، بیشترین استفاده را ببرد.

این استاد بین المللی علوم اعصاب، بار دیگر بر موقعیت علمی شیراز تاکید کرد و با اشاره به جایگاه بخش پیوند شیراز، خطاب به دانشجویان تاکید کرد: آینده کشور، تنها به دست شما است. 

توصیه وی به استادان دانشگاه هم ایجاد انگیزه دانش اندوزی در دانشجویان بود و گفت: لازم است هر کدام از استادان، تعدادی دانشجو را گرد هم آورده و با سوق دادن آنان به سوی کارهای پژوهشی، به گونه ای اقدام کنند که دانشجویان در هنگام فراغت از تحصیل، راه و روش پژوهش را آموخته و چند پروژه را هم به سرانجام رسانیده باشند.

پروفسور سمیعی، در ادامه با اشاره به سروده مشهور سعدی علیه الرحمه، شاعر نامدار شیراز، که "بنی آدم اعضای یکدیگرند" افزود: این سروده، برای تمام جهانیان است و امروز، مسئولان کشورها به این نتیجه رسیده اند که برای بودن در محیطی آرام، باید برای آسایش دیگر کشورها نیز تلاش کرد.

وی پروژه "آفریقایکصد" را گامی در همین راستا، برای انتقال دانش تا آفریقا عنوان کرد.

دانش علوم اعصاب از شیراز به مرزهای آفریقا می رسد + تصاویر
توصیه دیگر پروفسور سمیعی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خطاب به بانوان بود و با بیان اینکه امروز، دختران ایران، مصمم و با اراده وارد عرصه ها شده اند، از بانوان خواست تا مسئولیت دانش اندوزی و مادری را هر دو، به شایستگی به انجام برسانند.

این استاد برجسته علوم اعصاب دنیا، تاکید کرد: خانواده های ایرانی، سرمایه های کشور هستند و باید در تربیت صحیح دختران و پسرانمان، با ادای محبت و عشق به آن ها، بکوشیم تا با اندوخته ای غنی، وارد اجتماع شوند.

وی وجود پنج میلیون دانشجو را ثروتی بزرگ برای ایران خواند و از دانشجویان و استادان خواست تا دست در دست هم، در آبادانی ایران کوشا باشند.

پروفسور سمیعی با اشاره به تفاوت مغز همه انسان ها با یکدیگر، در ادامه، به معرفی چند عمل جراحی نادر مغز پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز در جمع استادان علوم اعصاب شیراز، از استفاده از امکان نقشه برداری مغز (brain mapping) در شیراز آگاه شده است، یادآور شد: این تکنولوژی امروز به یاری جراحان مغز و اعصاب دنیا آمده و انجام جراحی های دشوار مغزی به یاری آن ممکن شده است.

 انتهای پیام/ن
 

برچسب ها: دانش ، اعصاب ، آفریقا ، می رسد ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار