رئیس پارلمان عراق تأکید کرد بحران‌های کنونی در عراق به زودی به پایان خواهد رسید و پارلمان طی روزهای آینده کابینه جدید را تأیید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "سلیم جبوری،" رئیس پارلمان عراق در مراسم روز جهانی نویسندگان گفت: خط شروع برای ما از تصویب کابینه جدید از سوی پارلمان طی روزهای آینده آغاز خواهد شد؛ کابینه‌ای که از گرایش های حزبی و طایفه‌ای دور است.

وی گفت: بحران کنونی در عراق مربوط به یک فرد یا پست مشخص یا حتی نهاد پارلمان نیست بلکه نتیجه انباشته شدن بحران ها در حکومت و حکمرانی است.

جبوری تأکید کرد: نهادهای سیاسی نقش مهمی در ساختن کشور دارند اما نهادها و شخصیت های سیاسی نقش کارآمدی را برای حل بحران اخیر ایفا نکردند.

وی گفت: بحران های کنونی در عراق وضعیت فوق العاده ای را پیش آورد اما به زودی به پایان خواهد رسید. ما باید با هرگونه تهدیدی که عراق با آن مواجه است مقابله کنیم.

بحران سیاسی موجود در عراق که با تظاهرات گسترده مردمی برای اجرای اصلاحات و مقابله با فساد آغاز شد با برکناری سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق از سوی نمایندگان معترض و آغاز تحصن آن ها شدت بیشتری یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار