رئیس انجمن چوخه شهرستان چناران گفت: گود چوخه چناران تنها گود چوخه در سطح کشور است که مسابقات بین چوخه کاران پنج شنبه عصر هر هفته برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، علی رشیدی افزود: با وجود پهلوانان نامداری از این رشته ورزشی در این شهرستان وجود یک سالن ورزشی جهت تمرین و برگزاری مسابقات لازم و ضروری است.

رئیس هیأت ورزش روستائی و بازی های بومی و محلی هم حاشیه برگزاری این هفته از مسابقات گفت: ورزش سنتی چوخه ریشه در فرهنگ روستائیان عزیز دارد و در اکثر مراسمات عروسی و شادی آنان، مسابقات چوخه برگزار می شده است که کمک به احیای برگزاری این مسابقات علاوه بر توسعه این ورزش مردمی، شاهد پرورش پهلوانان و قهرمانان زیادی خواهیم بود.

حمید رحمانی خاطر نشان کرد: احداث گود چوخه در روستاهای دهنه اخلمد از بخش مرکزی چناران و همچنین روستای اسجیل از بخش گلبهار که روستای مدل توسعه شهرستان نیز می باشد با کمک های مردمی احداث شده است که برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات چوخه در این گودها در دستور کار این هیأت قرار دارد که امیدواریم بتوانیم با کمک و یاری مسئولین و خیرین گرامی، اولین جام شهدای منطقه نمونه گردشگری احلمد را در گود چوخه روستای دهنه اخلمد همزمان با میلاد امام زمام(عج) در روز دوم خردادماه برگزار نمائیم.

گفتنی است نتایج این هفته از مسابقات که عصر پنچ شنبه برگزار شد به این شرح است

قند اول مهران مختاری و هادی حسن پور مساوی

قند دوم رضا گریان

قند سوم سعید معلومات

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.