رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: سردخانه کشتارگاه دام در این شهرستان تعمیر و مجددا راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا حفیظی بیان داشت: با توجه به تغییر فصل و روند افزایش دمای هوا و احتمال ایجاد بیماری های دامی مخصوص فصل گرما مانند بیماری های انگلی مختلف و بیماری های مشترک مانند تب کریمه کنگو(CCHF )  و لزوم نگهداری گوشت های کشتاری به جهت جلوگیری از بیماری های فوق با همکاری شهرداری شهرستان شادگان و تلاش و کوشش کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی شادگان، سردخانه کشتارگاه دام مورد بهسازی و بازسازی قرار گرفت .

وی افزود: امیدواریم با راه اندازی سردخانه کشتارگاه دام و نگه داری لاشه ها به مدت 24 ساعت قبل از عرضه به بازار بتوان نظارت دقیق تر و بهداشتی تر در خصوص بازرسی لاشه های کشتاری داشت و از بیماری های خطرناک و مسری انگلی و ویروسی جلوگیری به عمل آید.

حفیظی تصریح کرد: سردخانه کشتارگاه دام با ظرفیت 40 تن و با اعتباری بالغ بر 320 میلیون ریال توسط شهرداری شادگان و با تأمین خودروی حمل گوشت در محل کشتارگاه این شهر راه‌اندازی شد.
وی اذعان داشت: راه‌اندازی سردخانه یکی از مهم‌ترین نیازهای کشتارگاه است که رعایت بهداشت محیط کشتارگاه دام این شهر و همچنین جلوگیری از هرگونه آلودگی گوشت برای حفظ سلامت مردم از فواید آن است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.