مهاباد؛

استقبال مهابادی ها از چادرهاي سلامت

مردم مهاباد از چادرهاي سلامت در اين شهر بخوبی استقبال کرده اند.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رييس شبكه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به مناسبت هفته سلامت دو چادر در دو منطقه پر جمعیت اين شهر در میادین ملاجامي و ملاخليل برپا شده كه تاکنون با استقبال خوب مردم روبرو شده است.

مرزنگ با بیان اینکه شهروندان با مراجعه به اين چادرها خدمات رايگان پزشكي را دريافت می كنند افزود:در اين چادرها،خدماتی از قبیل اندازه گیری فشار خون، قند خون و شاخص BMI (تناسب قد و وزن)و آموزش هاي پزشكي ديگر ،رايگان به مراجعه کنندگان ارائه مي شود.

وي اضافه كرد: چنانچه تشخیص داده شودکه فردی پس از معاينه در چادرهاي سلامت به خدمات پزشكي تخصصي تر نيازمند است،به مراكز درماني و بيمارستان ارجاع داده خواهدشدتا خدمات پزشكي رايگان را دريافت كند.

رييس شبكه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد:با توجه به شعار امسال هفته سلامت كه غلبه بر ديابت نامگذاري شده است،محوريت برنامه هاي هفته سلامت در سال جاري بر پيشگيري و شناسايي افراد ديابتي استوار است.

مرزنگ همچنین به برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت:تاپایان هفته سلامت،چند برنامه ديگر ازجمله بهره برداري ازطرحهای عمراني ازقبیل نوسازي خانه هاي بهداشت روستائي ومركز بهورزي،افزايش پنج تخت در بخش ICU بيمارستان امامخمینی مهاباد و كلنگ زني مركز ثبت و تشخيص بيماران سرطاني نيز اجرا خواهدشد.

تهيه و پخش بروشور و بنر با شعار هفته سلامت،جشنواره آشپزي سالم با محوريت غذاي سالم و عاري از قند،برگزاري مراسم ویژه هفته سلامت در مدارس،ديدار با مسئولان و خانواده هاي ايثارگر شبكه بهداشت و درمان و پياده روي خانوادگي از ديگر برنامه هاي اين هفته است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.