معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان گفت: اکنون 5 طرح آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، حسین پور با اشاره به اجرای مطالعات آبخیزداری حوزه بالا دست شهر بندرعباس افزود: این طرح نیز با هدف کنترل سیل و رسوب ورودی به شهر با مشارکت شهرداری در حال اجرا است.
وی گفت: پارسال در مجموع 25 طرح مطالعاتی حوزه آخیزداری با ارزش 63 میلیارد ریال اجرا شده و  11 طرح آبخیزداری به ارزش 32 میلیارد ریال با مشارکت و خودیاری خیران به بهره برداری رسیده است .
معاون ابخیزداری منابع طبیعی هرمزگان  با اشاره به آغاز طرح مطالعه به وسعت 73 هزار هکتار در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، میناب و بشاگرد برای شناسایی کانون های بحرانی فرسایش گالی در استان در  گفت: جذب سرمایه گذاری خیران معادل اعتبارات دولتی برای نخستین بار،آغاز طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز با مشارکت مردم در حوزه پایلوت استانی در منطقه سیاهو در 69 هزار هکتار و ارتقاء پوشش اعتبارات ملی طرح های آبخیزداری در استان، از مهمترین عملکردهای  آبخیزداری است.
وی با تاکید بر ارزیابی اثر بخشی فعالیت های آبخیزداری در پیشگیری و مهار سیل در حوزه معرف و زوجی دهگین رودان گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری در 33 درصد موارد بطور کامل از وقوع سیل پیشگیری و در 67 درصد موارد موجب کاهش قابل ملاحظه سیل در فاکتورهای متعدد اوج سیلاب ، حجم سیلاب و زمان تمرکز سیلاب شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.