در حال حاضر هشت درصد جمعيت كشور را افراد بالای 60 سال تشكيل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اين نشست با بيان اينكه فرهنگ غنی ايران اسلامی هميشه بر حرمت گذاشتن به بزرگ‌ترها استوار بوده است گفت: خوشبختانه در استان يزد هنوز احترام به پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وجود دارد و اين احترام به بزرگ‌ترها بايد در جامعه نهادينه شود.

سید حسن هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هشت درصد جمعيت كشور را افراد بالای 60 سال تشكيل می‌دهند و اين مقدار تا 30 سال آينده به سه برابر خواهد رسيد يعنی در سه دهه آينده بيش از 20 درصد جمعيت كشور را افراد سالمند تشكيل خواهند داد.

وی افزود: اگر به پديده سالمندی توجه ویژه‌ای نكنيم در آينده با مشكل روبرو خواهيم بود و متأسفانه برنامه‌ها در حوزه سالمندی عموماً ارشادي بوده است و خروجی خاصی را در اين حوزه شاهد نبوده‌ایم.

هاشمی تصريح كرد: جمعيت كشور در حال پیر شدن است و برای توانمندسازی سالمندان بايد به سراغ سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی علاقه‌مند به فعاليت در اين حوزه برويم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: خوشبختانه سن اميد به زندگي در جامعه در بين زنان و مردان افزایش‌یافته است و بايد براي مردم بستري فراهم كرد كه ازلحاظ جسمي و روحي ديرتر پير شوند و از زندگي خود بيشتر لذت ببرند.

هاشمی خاطرنشان كرد: در ساير كشورها و به‌ویژه كشورهاي اروپايي در حوزه سالمندی كارهای خوبی انجام‌شده كه اين اقدامات در بسياری از موارد قابل‌استفاده و بهره‌برداری است.

وي در پايان سخنان خود خواستار شد: وزارت رفاه، سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي رسيدگي به امور مربوط به سالمندان هماهنگ‌تر و منسجم‌تر عمل كنند و از انجام كارهاي موازی پرهيز نمايند.

شایان بذکراست در استان يزد 11 مركز نگهداری از سالمندان وجود دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.