رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی همچون سیب ، کیوی و انار به سبب بالا بودن قیمت تمام شده ، کاهش یافته است.

صادرات میوه آب رفترضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: در شش ماهه سال گذشته، محصولات کشاورزی اعم ازسبزی و صیفی جات به سبب عدم رقابت با سایر کشور ها در بازارهای هدف با کاهش صادرات مواجه شده است.

وی با اشاره صادرات محصولات جالیزی افزود:  سال گذشته در مقطعی شاهد صادرات دو قلم از محصولات جالیزی  همچون خربزه و هندوانه بوده ایم، که به سبب بروز آفات توفیق چندانی در صادرات این محصولات نداشته ایم.

نورانی در ادامه یاد اور شد: با توجه به آنکه اعظم صادرات هندوانه  با لنج به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می گیرد، می توان گفت که به سبب فرسودگی لنج ها و عدم تجهیز آنها به سردخانه درزمان حمل و تخلیه  شرایط برای ضایعات 30 درصدی محصول فراهم می شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به کاهش صادرات کیوی و سیب بیان کرد: با توجه به تولید 3.5 میلیون تنی سیب ، 600 هزار تنی کیوی و 750 هزار تن انار باید گفت که صادرات مطلوبی به سبب بالا بودن قیمت تمام شده  و نداشتن صرفه اقتصادی نداشته ایم.

وی با اشاره به واردات مشروط موز به ازای صادرات گفت: با توجه به آنکه این تعرفه با تاخیر 6 ماهه صورت گرفت تنها زمینه را برای افزایش قیمت موز فراهم کرده است.

نورانی با اشاره به برنامه افزایش صادرات بیان کرد: سال گذشته، مجموع ارز اوری صادرات محصولات کشاورزی 2 میلیارد دلار بوده که امیدواریم  با برنامه ریزی مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شاهد جهش صادرات محصولات به بازارهای هدف باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
من خودم در خارج شرکت دارم و از ایران میوه میخریدم متاسفانه نمونه عکس و فیلم خوب میفرستاند ولی میوه وسط هایشان نارس یا خراب بار میزدند و باعث ضرر وزیان میشدند پول را هم گرفته بودنددیگه کاری نمیشد کرد . اما میوه های ترکه زیر و رو یکدست بودند. کیوی وقتی کال و نارس هست چرا باید صادر بشه و بعد از چند روز خراب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
خب مشتقات میوه راصادرکنیدماننداب میوه،کودمیوه،مربامیوه،کمپوت میوه،کرم وپمادمیوه،مربامیوه وغیره
آخرین اخبار